RegioJet vyřadí z provozu vagony stejného typu, v němž zemřely ženy. Omezí noční spoje

NEHODA U PARDUBIC

RegioJet vyřadí z provozu vagony stejného typu, v němž zemřely ženy. Omezí noční spoje
Společnost RegioJet vyřadí z provozu všechny lehátkové vozy stejného typu, jako byl ten, ve kterém při nehodě v Pardubicích zemřely čtyři ženy. Foto: Hasičský záchranný sbor
1
Domov
Echo24
Sdílet:

Společnost RegioJet vyřadí z provozu všechny lehátkové vozy stejného typu, jako byl ten, ve kterém při nehodě v Pardubicích zemřely čtyři ženy. Firma má takových vagonů ještě 13. Dopravce bude zřejmě muset kvůli tomu omezit provoz nočních spojů, uvedly Hospodářské noviny (HN). Při nehodě se ve středu kolem 23:00 srazil v místě rychlík RegioJetu a nákladní vlak ČD Cargo. Nepřežily dvě Slovenky a dvě Ukrajinky, dalších 27 lidí bylo zraněno, škody na obou soupravách a trati přesáhnou 110 milionů korun.

První vagon byl při nehodě zcela zdemolovaný. Stejné vozy společnost RegioJet provozuje od roku 2013. Jedná se o její nejstarší lehátkové vagony. Kolem roku 1980 je vyrobila rakouská firma Jenbacher Werke. „Dnes je všechny stahujeme. U nás už nikdy nevyjedou,“ řekl HN majitel RegioJetu Radim Jančura.

„Ten první osobní vagon za lokomotivou je z třetiny totálně zničený, zlomený,“ sdělil ČTK již dříve náměstek ředitele hasičů Správy železnic Miloš Němec. HN uvedly, že se přední část vagonu ohnula zhruba o 150 stupňů. Podobně poškozený byl vagon stejného typu také po nehodě v roce 2018 v rakouském Salcburku. Jeho střecha se tehdy zlomila ve stejné místě jako u vagonu v Pardubicích. Podle HN z vyšetřování pardubické nehody vyplynulo, že rámy u těchto vozů byly zesílené, ale jen ve střední části. Praskly v jiném místě.

Drážní úřad se v reakci na nehodu rozhodl, že příští týden provede u RegioJetu kontrolu. „Bohužel nemůžeme neustále kontrolovat všechny vagony všech dopravců. Ale tohle je důležité,“ sdělil serveru HN ředitel úřadu Jiří Kolář. Většina vozů RegioJetu dříve jezdila u jiných dopravců v západní Evropě. Původně rakouským vozům RegioJet ponechal tamní registraci. „Z hlediska naší pravomoci ta rakouská registrace podle mě není problém, podstatné je, že jsou provozované na českém území,“ dodal Kolář.

Rychlík podle zjištění Drážní inspekce ve středu večer minul návěstidlo zakazující jízdu a vjel do postavené cesty pro nákladní vlak. Zda šlo o technickou závadu, nebo lidskou chybu, inspekce zjišťuje, vyšetřování si podle mluvčího inspekce Martina Drápala vyžádá několik měsíců.

Srážka v Pardubicích je nejtragičtějším čelním střetem dvou vlaků v Česku za posledních téměř 30 let. Většina lidí, které po střetu vlaků přivezly sanitky do nemocnic, z nich byla propuštěna ve čtvrtek. Při nehodě utrpěli hlavně poranění hlavy, krční páteře, otřesy mozku a pohmožděniny. Po dnešku podle očekávání nemocnic zůstanou hospitalizovaní dva ze zraněných. Nákladní vlak převážel žíravý a vysoce hořlavý karbid vápenatý, ve vagonech poškozených srážkou ale chemikálie nebyla.

 

Sdílet:

Hlavní zprávy

Týdeník Echo

Koupit

Weby provozuje SPM Media a.s.,
Křížová 2598/4D,
150 00 Praha 5,
IČ 14121816

Echo24.cz

×

Podobné články