O2 řešilo plošný výpadek, nefungovaly mobilní ani datové služby. Příčiny operátor analyzuje
VÝPADEK O2
Operátor O2 řešil v pondělí dopoledne celorepublikový výpadek. Více než dvě hodiny nefungovaly mobilní ani datové služby. Mluvčí O2 Petra Javornická pro Echo24 výpadek potvrdila, technici podle ní ihned začali pracovat na nápravě a po dvanácté hodině Javornická redakci sdělila, že služby byly obnoveny. Za problémy se zákazníkům se operátor omluvil, příčinu výpadku nyní analyzuje.
První uživatelé si začali na nedostupnost mobilních a datových služeb stěžovat v pondělí po deváté hodině ranní, potvrzuje server DownDetector. Mluvčí O2 Javornická Echu problémy potvrdila. „Někteří naši zákazníci se mohou aktuálně setkat se zhoršenou dostupností hlasových a datových služeb napříč Českou republikou. Naši technici začali vše ihned řešit a pracovat na nápravě. Všem dotčeným zákazníkům se velmi omlouváme,“ řekla Javornická.
Podle Downdetectoru bylo nejvíc hlášených problémů v Praze, Brně, Olomouci nebo Plzni. Výpadky ale hlásili i uživatelé z Liberce, Pardubic nebo Nymburka.
Po dvanácté hodině se podle O2 hlasové i datové služby napříč Českou republikou podařilo pro všechny zákazníky obnovit. „Všechny služby by měly již být postupně plně funkční. Příčiny analyzujeme,“ uvedla pro Echo24 Javornická a znovu se za výpadek omluvila.
Operátor má ve své mobilní síti okolo pěti milionů aktivních SIM karet.