Vládní politici na Slovensku začali bojkotovat nejsledovanější televizi

POLITIKA A MÉDIA

Vládní politici na Slovensku začali bojkotovat nejsledovanější televizi
Robert Fico a členové jeho vlády bojkotují nejsledovanější televizi. Foto: Shutterstock
1
Svět
Echo24
Sdílet:

Vládní politici na Slovensku v době svých napjatých vztahů s některými médií přestali chodit do diskusní relace nejsledovanější televize Markíza, kterou už delší dobu bojkotují sociální demokraté (Směr-SD) premiéra Roberta Fica. V další soukromé televizi Joj zase skončilo vysílání politické debaty a ministerstvo kultury pracuje na úpravě návrhu nového zákona o veřejnoprávním Rozhlasu a televize Slovenska (RTVS), jehož původní verze by podle kritiků vedla k ovládnutí RTVS státem.

Do Markízy v neděli nepřišel ministr sociálních věcí Erik Tomáš z vládní strany Hlas-sociální demokracie, byť byl podle moderátora jeho duel s předsedou opozičního Křesťanskodemokratického hnutí Milanem Majerským dohodnutý více než měsíc dopředu. Absenci Tomáše televize zdůvodnila bojkotem relace ze strany vládní koalice. Markíza pořad odvysílala, ve studiu nechala prázdnou židli.

Ministr životního prostředí za nacionalistickou Slovenskou národní stranu Tomáš Taraba dříve řekl, že tříčlenná vládní koalice se dohodla, že nebude odpovídat na dotazy reportérů Markízy a ani chodit do jejích diskusí.

"Je povinností (politiků) koalice chodit do diskusních relací. Jsou služebníky občanů, byť si to nemyslí," napsal v komentáři list Sme.

Dříve Markízu ignoroval jen Směr-SD. Fico loni poté, co se stal počtvrté premiérem, ohlásil bojkot nejen Markízy, která patří do skupiny PPF rodiny zesnulého českého podnikatele Petra Kellnera, ale také listů Denník N a Sme a též zpravodajského portálu Aktuality.sk. Označil je za "nepřátelská média" a tvrdil, že například zveřejňují nepravdivé či neúplné informace. Fico má dlouhodobě komplikované vztahy s médii, z nichž některá opakovaně informovala o různých kauzách během dlouholetého vládnutí Směru-SD.

Někteří politici nynější slovenské vládní koalice už poskytli rozhovory takzvaným alternativním médiím. Fico zase často komunikuje s veřejností prostřednictvím sociální sítě a na tiskových konferencích zpravidla neumožňuje novinářské otázky.

Právě Markíza v minulosti podle analytiků částečně suplovala veřejnoprávní média, když ta neplnila své úkoly a čelila tlaku politiků.

Vládní koalice se rozhodla ignorovat Markízu poté, co si redaktoři televize stěžovali na zásahy nového šéfa zpravodajství do jejich práce ve prospěch Ficovy vlády. Redakční rada mateřské společnosti CME, složená z renomovaných novinářů, došla po prověření na místě k závěru, že Markíza dodržuje všechny standardy etické a profesionální žurnalistiky a dbá na zásady objektivity, nestrannosti a věcné správnosti.

Přibližně před týdnem oznámila svůj odchod z televize Joj moderátorka politické debaty Jana Krescanko Dibáková, která už dříve upozornila, že má problémy získat hosty do své diskusní relace Na hraně. Televize tento pořad přestala vysílat.

Slovenské ministerstvo kultury dříve oznámilo, že pracuje na úpravě návrhu nového zákona o RTVS, jehož původní verzi kritizovala kromě jiných Evropská vysílací unie. Původní předloha počítala například s výměnou nynějšího vedení televize a rozhlasu, se silnějším vlivem státu nebo se zřízením nové rady pro dohled nad jejím programem. Podle ministerstva bude nový návrh v souladu s evropským aktem o svobodě médií, který Evropský parlament schválil v březnu a který má chránit nezávislost všech médií.

Sdílet:

Hlavní zprávy

Týdeník Echo

Koupit

Weby provozuje SPM Media a.s.,
Křížová 2598/4D,
150 00 Praha 5,
IČ 14121816

Echo24.cz

×

Podobné články