Sladký život podle Stelvia. Nové vozy značky Alfa Romeo

AUTO

Sladký život podle Stelvia. Nové vozy značky Alfa Romeo
Život je příliš krátký na to, aby člověk řídil nudná auta. Pokud se s tímto známým bonmotem trochu ztotožňujete, zajděte se podívat na nové vozy značky Alfa Romeo. Aktuálně je v nabídce vyladěná designová edice Tributo Italiano. Foto: Ondřej Kroutil
7
Auto
Sdílet:

Život je příliš krátký na to, aby člověk řídil nudná auta. Pokud se s tímto známým bonmotem trochu ztotožňujete, zajděte se podívat na nové vozy značky Alfa Romeo. Aktuálně je v nabídce vyladěná designová edice Tributo Italiano.

Značku Alfa Romeo zná asi každý – její historické sportovní úspěchy vytvořily základ, na kterém se dobře staví. V průběhu času uměla dělat nádherná luxusní auta, která spojovala nejen propracovaná technika, ale také úžasný italský design. Někdy měla období lepší, jindy horší. I Alfa Romeo naskočila na vlnu zájmu o SUV a jen pro doplnění připomeneme, že kromě Stelvia nabízí i menší Tonale a nově také crossover zvaný Junior, který v budoucnu také představíme.

Stelvio se objevilo na trhu už v roce 2017 a v roce 2022 prošlo faceliftem. Oživení se ve stručnosti týká zejména světlometů a jejich typického podpisu, ale i dalších detailů (například dekorů v interiéru a infotainmentu). Základ ale zůstal stále stejný – na propracované platformě Giorio stojí správná řidičská Alfa, kterou definuje hlavně skvěle naladěný podvozek, využívající dvojitá lichoběžníková ramena vpředu a víceprvkový Alfalink vzadu. Doplňme, že téměř vše vespod je vyrobeno z pořádných hliníkových odlitků a funguje to.

Edice Tributo Italiano je první, jež pokrývá celou modelovou řadu (tedy Giulii, Stelvio a Tonale), rozeznáte ji například podle černé masky chladiče, italské trikolory na vnějších zrcátkách, černé střechy nebo plastíků v barvě karoserie. Celkový dojem umocňují exkluzivní 21palcová kola v tmavé barvě, za nimiž prokukují červené třmeny brzd. Samozřejmostí jsou tři laky karoserie v italských barvách.

Když se přesuneme do uhlazeného interiéru, vidíme, že pro edici Tributo jsou charakteristická sportovní kožená sedadla s červeným prošíváním (včetně loga na opěrkách hlavy vpředu), více kožených doplňků a prémiového audiosystému Harman Kardon (14 reproduktorů). Nechybí dlouhá řada asistenčních systémů, které ale většinou nejsou otravné – kromě občasného varování front assist nevadilo nic. Držení v pruzích po jednom vypnutí přestává rušit navždy a start/stop se dá vypnout normálním tlačítkem.

Interiér Stelvia je skvělý – sedadla, volant, ohromné páky řazení a konečně i digitální přístrojový štít, to vše je přesně pro řidiče a jeho radosti. Netřeba dodávat, že spolujezdci mají podobný komfort, i vzadu se pohodlně usadí minimálně dva dospělí a pod víkem je zavazadlový prostor 525 až 1600 litrů. Nabídka motorizací je stále stejná – od naftového čtyřválce 2,2 litru (160 a 210 koní) přes dvoulitrové benzinové turbo (280 koní) až po verzi QV s motorem 2,9 litru a výkonem 510 koní. Všechny motory využívají pro přenos výkonu – na zadní kola v případě slabší nafty a na všechna u ostatních verzí – osmistupňové ZF.

Popis technických údajů je snad zajímavý, ale skutečný jízdní prožitek je mnohem výživnější. Stelvio patří na vrchol své třídy z hlediska jízdních vlastností, to víme už dávno. Má rozhodně skvělé, přímé řízení a je lehké – váží jen 1680 kg. Hodně příjemné jsou i brzdy, s malinko slabším nástupem, ale s citlivou a mocnou zpomalovací silou.

Lehkost a ovladatelnost celku dokresluje testovaný motor – 280 koní a 400 Nm z motoru, který se krásně nadechuje; jediné, co by mu dodalo trochu víc šťávy, by byly vyšší využitelné otáčky a o něco dramatičtější zvukový projev. Spotřeba? Ostré ježdění 13 litrů na 100 km, pohoda zhruba 10 litrů. Stelvio skvěle zatáčí, suverénně se umí proplétat okreskami a jeho podvozek pracuje bez zaváhání i přesto, že testovaná edice má výše zmíněná 21palcová kola. Na komfort mají svůj vliv, ale podvozek je překvapivě dobře zvládá. I přesto doporučujeme o palec menší kola, klidně i o dva.

Celkově Stelvio zraje jako dobré víno a nám nezbývá než vám popřát, abyste se občas rozhodovali trochu srdcem – a třeba aspoň jednou v životě zažili pocit z nové Alfy Romeo a jejího přesvědčivého charakteru a stylu. Stojí za 1,7 milionu korun? Ano. Ale posuďte sami.

Plusy:

Jízdní vlastnosti, motor, podvozek, styl.

Minusy:

Lehká prodleva reakce na plyn, pomalý infotainment.

Sdílet:

Hlavní zprávy

Weby provozuje SPM Media a.s.,
Křížová 2598/4D,
150 00 Praha 5,
IČ 14121816

Echo24.cz

×

Podobné články