Rekola rekordně rostou: Chceme dál expandovat. V Praze je cyklistika stále nebezpečná, říká CEO firmy

Rekola rekordně rostou: Chceme dál expandovat. V Praze je cyklistika stále nebezpečná, říká CEO firmy

HROT PAVLA ŠTRUNCE

Hrot Pavla Štrunce
Echo24
Sdílet:

Společnost Rekola se stala symbolem městské mikromobility v Česku. Po loňském rekordním růstu plánuje zakladatel a CEO Vítek Ježek další expanzi – a to nejen geografickou, ale i technologickou. V rozhovoru s Pavlem Štruncem prozradil, jak klimatická změna ovlivňuje bikesharing, proč v některých městech Rekola stále nejsou a zda firma hledá nové investory.
Rok 2024 byl pro firmu rekordní, vykázala zisk po zdanění 4,5 milionu korun. Podle dat firmy počet jízd oproti loňskému roku vzrostl skoro o polovinu a ujeté kilometry se více jak zdvojnásobily.

„Mírné zimy už nás nenutí kola stahovat, lidé jsou zvyklí na svoje kola, ale do jisté míry je bike sharing sezonní záležitost. Náš denní chléb je servis kol, v tom polevit nemůžeme,“ říká Ježek a dodává, že přes zimu dokáží celou flotilu opravit. V některých severnějších destinacích, jako je Estonsko, však Rekola zatím na zimu flotilu odstavují. „V Tallinnu jsme ale kola na zimu stáhli, protože tamní podmínky jsou drsnější,“ dodává Ježek.

Klíčem k úspěchu je podle Ježka kvalitní cyklistická infrastruktura. „Hlavním důvodem, proč lidé nejezdí na kole, není ani počasí, ani kopce. Je to strach z nebezpečných silnic. Města, která investují do cyklostezek, vidí okamžitý nárůst využívání kol,“ říká.

Kompletní audio i videoverzi najdete ZDE.

Rekola loni zaznamenala přes dva miliony jízd. "Jet na kole do práce není úplně zvykem, máme dva druhy jízd, přepravní, to jsou častější kratší jízdy, a rekreační, to jsou delší trasy uskutečňované ve státní svátky, nebo o víkendech,“ říká zakladatel a dodává, že dříve experimentovali se sportovními koly, ale servis pro ně byl nákladnější a aktuálně se chtějí soustředit na expanzi, ne na větší možnosti pro cyklisty.

„V budoucnu ale určitě chceme více testovat elektrokola, která by pomohla lidem překonávat kopce ve městech jako Praha,“ naznačuje Ježek směr vývoje. „Raději budeme poskytovat službu tak, abyste se na ni mohl spolehnout, než aby byla všude. Hodně se díváme na to, kde kola jezdí a kde končí. Chceme, abyste si mohl otevřít aplikaci a kolo bylo tam, kde potřebujete. Neradi dáváme kola na kopce, ale testujeme teď třeba Vinohrady, kam kola i zavážíme, protože do kopce lidé nejezdí,“ komentuje Ježek situaci, kdy často uživatelé řeší, kde a jak jsou Rekola dostupná. Města si prý mohou za poplatek definovat, kde kola chtějí a potřebují.

Zkrácenou verzi pro YouTube najdete ZDE.

A co financování další expanze? „Investory teď aktivně nehledáme. Máme silného partnera v Reflex Capital, ale další růst plánujeme financovat spíše z bankovních nebo nebankovních úvěrů,“ uzavírá Ježek.

Sdílet:

Hlavní zprávy

Weby provozuje SPM Media a.s.,
Křížová 2598/4D,
150 00 Praha 5,
IČ 14121816

Echo24.cz