Nejsledovanější přenos od Nagana. Hokejové drama na ČT sledovalo přes 3,7 milionu lidí
SLEDOVANÝ TITUL
Nedělní finálový zápas na MS v hokeji mezi Českem a Švýcarskem sledovalo na ČT Sport a na internetovém iVysílání rekordních 3,74 milionu diváků starších čtyř let. Jde o nejsledovanější přenos na kanále ČT Sport a druhý divácky nejúspěšnější sportovní přenos v České televizi vůbec po finále olympijských her v Naganu ČR-Rusko v roce 1998, které vidělo 4,16 milionu diváků, řekl Martin Klimeš z tiskového oddělení České televize.
Nedělní finále bylo vůbec nejsledovanějším pořadem na všech tuzemských televizích od 25. prosince 2022, kdy ČT vysílala pohádku Krakonošovo tajemství. Zároveň šlo s 253 000 diváky o nejsledovanější stream v historii měření.
Zápas, ve kterém Češi zdolali Švýcary 2:0 a stali se po 14 letech mistry světa, si nenechalo ujít 76 procent lidí, kteří měli v tu dobu zapnutou televizi. Alespoň na chvíli si jej pak pustilo 4,81 milionu diváků. Tisíce lidí zároveň finále sledovalo na velkoplošných obrazovkách v centrech měst, ve fanouškovských zónách nebo restauracích. "Česká televize vydala na nedělní zápas přes 300 povolení k veřejné projekci," uvedl Klimeš.
Druhým nejsledovanějším zápasem na letošním šampionátu byl na ČT Sport a v iVysílání čtvrtfinálový duel ČR-USA s 2,52 milionu diváků a zásahem 3,33 milionu lidí. Třetí byl sobotní přenos ze semifinále Česko-Švédsko s 2,33 milionu diváků. Alespoň na tři minuty si jej pustilo 2,96 milionu lidí.
Mobilní operátor O2 během finále hokejového šampionátu zaznamenal ve své síti rekordní datový přenos téměř tři terabity za vteřinu. Proti loňskému šampionátu provoz stoupl o dvě pětiny. Rekordní hranici 3,1 Tbit/s pak přesáhl provoz i v hlavním tuzemském internetovém uzlu NIX. Vyplývá to z dnešních informací O2 a sdružení NIX.cz.
Špičky dosáhl datový přenos O2 ve třetí třetině nedělního zápasu českého národního týmu o zlatou medaili, kdy diváci sledovali zápas jak v rámci internetového vysílání České televize, které O2 zajišťovalo, tak i prostřednictvím samotné O2 TV. Podle předběžných údajů ČT vidělo finále v iVysílání okolo půl milionu diváků.
"Diváci si mohli hokej vychutnat na všech typech zařízení – jak mobilních, tak i v rámci pevné sítě. A zájem byl obrovský. Oproti loňskému šampionátu jsme zaznamenali nárůst provozu v síti o 40 procent, pokud bychom srovnávali s mistrovstvím světa v ledním hokeji v roce 2022, pak mluvíme o nárůstu provozu dokonce o rovných 100 procent," uvedl ředitel pro fixní produkty a inovace v O2 Tomáš Křešťák.