Další šok pro Němce. Členka vysílací rady v ARD hájila chalífát a chválila právo šaría

NĚMECKÝ CHÁLÍFÁT

Další šok pro Němce. Členka vysílací rady v ARD hájila chalífát a chválila právo šaría
Khola Maryam Hübschová v diskuzním pořadu německé veřejnoprávní stanice ARD. Foto: ARD
1
Svět
Sdílet:

Kauza s islámskými demonstranty má překvapivou dohru. K hamburské demonstraci, která minulou sobotu požadovala chalífát, se v německé ARD vyjadřovala muslimka, která je rovněž členkou vysílací rady veřejnoprávních stanic. Její pozitivní postoje k chalífátu a právu šaría přitom popudily nejen veřejnost, ale i politické zástupce. Podle Bildu je to další šok pro Němce. Odvolání Kholy Maryam Hübschové z rady ale není na místě, kvůli novele zákona mají zástupci islámu své místo ve vysílacích radách, informuje například deník Bild. Jedná se navíc o dceru německého spisovatele a levicového radikála Paula-Gerharda Hübsche, který v 60. letech konvertoval k islámu.

Proislámská demonstrace, která se konala minulý víkend v Hamburku, popudila nejen Němce a německé politiky, ale i zbytek Evropy. Ačkoliv měla demonstrace upozorňovat na údajné problémy informování o islámu v německých médiích, do povědomí širší veřejnosti se dostala až poté, co demonstranti začali požadovat zřízení chalífátu, které by podle nich bylo řešením. Za organizací demonstrace stála mimo jiné i organizace Muslim Interaktiv, která je sice pro svoji činnost dlouhodobě sledovaná německými úřady, její působení ale nelegální není.

Celá demonstrace se dočkala odsouzení od německých politiků i veřejnosti. Podporu demonstrantům ale později nepřímo vyjádřila členka rady veřejnoprávního vysílání Hessischer Rundfunk a zastupitelka muslimské obce v Hesensku Khola Maryam Hübschová, která je dcerou německého spisovatele Paula-Gerharda Hübsche, který byl znám svými radikálně levicovými názory v roce 1968, poté konvertoval k islámu, změnil si jméno na Hadayatullah a stal se imámem.

Na otázku v pořadu veřejnoprávní stanice ARD, zda nevnímá demonstraci v Hamburku jako problém, odpověděla Hübschová s tím, že ne. Ačkoliv se neodpustila přímé podpory organizátorů akce a přímo nepotvrdila, že "chalífát je řešením", snažila se ve vysílání jak chalífát, tak právo šaría obhájit před jedničkou kandidátky CDU v Durynsku Mario Vogtem, který v diskuzním pořadu uvedl, že "právo šaría a chalífát do naší země nepatří," uvedl deník Bild.

"Pokud je muslim dobrý ke svým bližním, pokud se angažuje pro společné dobro, pokud dělá dobrovolnou práci, pak se řídí právem šaría," hájila například své vyznání Hübschová. „Muslimové musí dodržovat zákony země, ve které žijí. To je součástí práva šaría. Konstrukce, kterou předkládají politici, že existuje rozpor mezi právem šaría a státem, je výmysl," dodala pak.

Po odvysílání této debaty se na vysílací radu ARD a Hessischer Rundfunk obrátilo několik lidí s tím, proč žena, která zastává chalífát a právo šaría má místo v radě. Hessischer Rundfunk ale i po kontroverzních vyjádřeních své členky nemůže zakročit. "Složení vysílací rady určuje ze zákona hesenský zemský parlament. Jmenování a nominace osob je výhradně záležitostí organizací uvedených v zákoně o HR," uvedl pro deník Bild mluvčí HR Christoph Hammerschmidt. Podobně se pro Bild vyjádřil i předseda Rady pro rozhlasové a televizní vysílání Harald Freiling. "Jmenování a odvolání osob je výhradně záležitostí organizací uvedených v zákoně o lidských zdrojích. Hessischer Rundfunk ani Rada pro vysílání HR na to nemají žádný vliv," uvedl.

Důvodem, proč tam i takoví lidé mohou být je novela zákona o HR z roku 2016, kdy Zelení chtěli mít v Radě pro vysílání zástupce islámu. V důsledku toho se do rady dostala s Erdoganem spojená islámská organizace DITIB, alevitská komunita a islamistická komunita Ahmadíja, kterou reprezentuje právě Hübschová.

Ahmadíja už na sebe dříve upozornila hesly, v nichž mimo jiné tvrdila, že vepřové maso dělá z lidí homosexuály, rozšiřovali také misogynní brožury, v nichž požadovali, aby „ženy poslouchaly své muže“ a nosily závoje, uvádí deník Bild s tím, že to není poprvé, co Hübschová svými slovy vzbudila pozornost nejen veřejnosti, ale i politických zástupců.

Sdílet:

Hlavní zprávy

Týdeník Echo

Koupit

Weby provozuje SPM Media a.s.,
Křížová 2598/4D,
150 00 Praha 5,
IČ 14121816

Echo24.cz

×

Podobné články