Kompletní etický panel ČT rezignoval. Vadily prý hádky a kauza Moravce s Klausem

ZMĚNY V ČT

Kompletní etický panel ČT rezignoval. Vadily prý hádky a kauza Moravce s Klausem
Hlavní budova ČT. Foto: Shutterstock
1
Domov
Sdílet:

Celý etický panel České televize v minulých dnech rezignoval, údajně to mělo být kvůli sporům s vedením ČT a jejím generálním ředitelem Janem Součkem ohledně několika nedávných kauz. Poradnímu orgánu se podle všeho nelíbilo, jak se veřejnoprávní televize postavila k eticky sporným otázkám v případě moderátora Václava Moravce nebo reportéra Jiřího Hynka.

S informací přišel server Novinky.cz. Je to pravda,“ potvrdil serveru jeden z členů panelu Nikolaj Savický. „Naše představy o tom, co má dělat etický panel, se diametrálně odlišují od představ, které má generální ředitel. Nejsme schopni dostát jeho požadavkům,“ doplnil. Kromě něj v panelu seděli také Richard Hindls nebo Václav Pačes. Rezignovat měli všichni.

Změnu potvrdila nakonec i mluvčí České televize Vendula Krejčová. „Všech pět členů Etického panelu ČT se rozhodlo rezignovat. Jde o poradní orgán generálního ředitele, který považuje generální ředitel za klíčový. Zároveň respektuje rozhodnutí stávajících členů rezignovat. Všichni byli navrženi bývalým generálním ředitelem Petrem Dvořákem,“ uvedla s tím, že nový šéf Souček se v dohledné době chystá navrhnout své vlastní kandidáty.

Souček se už předtím do křížku s panelem dostal. Nedávno mu i odeslal dopis, v němž vyjadřoval „rozpaky nad principem jeho činnosti“.

Etický panel České televize je poradním orgánem generálního ředitele České televize. Posláním Etického panelu České televize je přijímat stanoviska k eticky sporným aspektům pořadů České televize. Jedná výhradně na základě zadání, která obdrží od generálního ředitele České televize. Je pětičlenný, členství v něm je čestné.

Podle mediálních spekulací by měla být jedním z hlavních důvodů konce mediálního panelu kauza moderátora Moravce, o níž deník Echo24 v minulosti mnohokrát informoval. Na Moravce si totiž stěžoval Institut Václava Klause za to, že moderátor v rozhovoru slovenského Denníku N označil exprezidenta za „Putinova gubernátora“.

Kauzu opakovaně řešila Rada ČT, stanovisko se k ní radě podařilo přijmout až letos v únoru.

„Rada České televize po prostudování stížnosti výkonného ředitele Institutu Václava Klause, opakované diskusi k této stížnosti a s přihlédnutím ke stanovisku Etického panelu ČT a expertnímu posudku doc. Jana Motala z Katedry mediálních studií a žurnalistiky Fakulty sociálních studií Masarykovy univerzity konstatuje, že výrok Václava Moravce v rozhovoru pro slovenský Denník N dne 20. září 2023 na adresu Václava Klause byl sice nešťastný a neodpovídal étosu Kodexu České televize, nicméně jeho literu neporušil,“ zní usnesení.

Druhým problémem měla být kauza novináře Hynka, který se objevil na údajně uniklých spisech týkajících se kauzy IKEM. Hynek před časem na chvíli z ČT zmizel, podle všeho ze zdravotních důvodů, pauza se ale dávala do spojitosti právě s kauzou IKEM.

Sdílet:

Hlavní zprávy

Týdeník Echo

Koupit

Weby provozuje SPM Media a.s.,
Křížová 2598/4D,
150 00 Praha 5,
IČ 14121816

Echo24.cz

×

Podobné články