Generaci Z trápí „úzkost z menu“ v restauraci. Někteří si jídlo nezvládnou ani objednat
ÚZKOST Z MENU
Studie provedená britským řetězcem restaurací Prezzo ukázala, že překvapivá většina mladých lidí trpí při jídle na veřejnosti "úzkostí z jídelního lístku". Jde o přibližně 86 % dospělých z generace Z, 34 % z nich se dokonce bojí mluvit s číšníky, proto raději nechají objednání jídla na ostatních u stolu. Informoval o tom server The New York Post.
Výzkumníci se ptali více než 2 000 lidí, jak uvolněně se cítí při jídle venku, v naději, že zjistí, jak příjemný je tento zážitek pro všechny.
Přibližně 86 % dospělých z generace Z (v této studii ve věku 18 až 24 let) však přiznalo, že v restauracích trpí "úzkostí z jídelního lístku" - ve srovnání se 67 % všech respondentů.
Někteří z těchto mladých dospělých (34 %) uvedli, že se cítí tak úzkostně, že nakonec požádají ostatní lidi u stolu, aby jejich jménem promluvili s číšníky.
Raději zůstanou doma
Zdá se, že častý výskyt tohoto velmi specifického strachu vyvolávají stále přemrštěnější náklady na jídlo venku spolu s obavami respondentů, že v jídelním lístku nenajdou něco, co by jim chutnalo, nebo že budou následně litovat toho, co si objednali.
Někteří to dokonce dovedli do extrému, téměř 40 % zákazníků z generace Z uvedlo, že by na večeři prostě nešli - pokud by se nemohli nejdříve podívat do jídelního lístku.
Americká studie potvrdila to stejné
Podobná studie provedená mezi 2 000 dospělými ve Spojených státech zjistila, že tři z deseti Američanů mají "úzkost z menu". Také z ní vyšlo, že příslušníci generace Z jsou nervóznější než starší generace. Jde o 41 % příslušníků generace Z a mileniálů oproti pouhým 15 % příslušníků generace X a baby boomers (ve věku 44-77 let).
Gabriel Rubin, profesor justičních studií na Montclairské státní univerzitě, nedávno zveřejnil studii, v níž uvádí, že generace Z se bojí světa více než předchozí generace. Vysvětlil, že mnoho lidí z generace Z, které studoval, má problémy se socializací v reálném světě. "Jsou to digitální domorodci, ale kvůli covidu a dalším faktorům jim chybí důležité osobní sociální dovednosti," řekl Rubin. "Protože tolik příslušníků generace Z je úzkostných a protože tolik z nich má problémy v jiných než digitálních společenských prostorech, stávají se i tak jednoduché činnosti, jako je objednávání jídla, někdy věcmi, kterým je třeba se vyhnout," dodal profesor.