PPF podle Šmejce odchází východních trhů a soustředí se na západní. Evropě podle něj chybí politická vize

VIZE PPF

PPF podle Šmejce odchází východních trhů a soustředí se na západní. Evropě podle něj chybí politická vize
Podle Jiřího Šmejce chybí Evropě dlouhodobá politická vize. Foto: Emma Capital
1
Ekonomika
Echo24
Sdílet:

Vzhledem k nárůstu geopolitického rizika v posledních letech bude investiční skupina PPF pokračovat v zaměření na vyspělé západní trhy, uvedl výkonný ředitel skupiny Jiří Šmejc. PPF podle něj opouští působení v Asii a Rusku a naopak uvažuje o rozšíření do severní Ameriky. Šmejc zároveň kritizuje, že evropské i české ekonomice chybí delší politická vize, která by dávala možnost pro větší strukturální změny. Šmejc také vylučuje prodej Air Bank. Uvedl to po představení hospodářských výsledků skupiny PPF.

Strategický výbor PPF, jehož je Šmejc členem, potvrdil, že strategie skupiny je správná. "Jsme rádi, že jsme víc v Evropě. Do budoucna bude diskuse, zda rozšířit portfolio do Severní Ameriky," uvedl Šmejc.

V Rusku skupina prodává poslední nemovitosti a čeká na souhlas kupujícího s prodejem ruské životní pojišťovny PPF Life. "Naprosto se ukazuje, že jsme udělali správně, když jsem se spěchali s odchodem z Ruska. Nejenže to bylo eticky správné, bylo to i byznysově správné," podotkl Šmejc.

Podnikání PPF se v současnosti soustředí na západní trhy. V evropské i české ekonomice ale podle Šmejce chybí delší politická vize, která by dávala možnost pro větší strukturální změny.

"V Evropě se lidem chce méně pracovat. To znamená, že pro Evropu bude otázka, jak být efektivní, aby byla schopná se posouvat dopředu, a zároveň akceptovat, že lidé budou čím dál více dbát na 'work-life balance' (rovnováhu pracovního a osobního života, pozn. ČTK) ," uvedl Šmejc. Překvapuje jej, že lidé nemají větší potřebu mít za cíl něco budovat. Je to ale logická změna, když společnost bohatne, dodal.

V roce 2023 měla skupina PPF čistý zisk téměř 1,45 miliardy eur, v přepočtu zhruba 36 miliard korun. Většího zisku dosáhla pouze za rok 2008, kdy uskutečnila transakci s italskou pojišťovnou Generali.

Šmejc při komentování loňských hospodářských výsledků zmínil jako úspěch restrukturalizaci portfolia po odchodu z Ruska, změnu v přemýšlení uvnitř firem či výrazné propojení vlastněných firem. Vyzdvihl také transakci do polské logistické společnosti Inpost, kde má PPF 28,75 procenta a dohodu na získání dalších tři procent.

K působení PPF v německé mediální společnosti ProSiebenSat Šmejc míní, že její byznys se má restrukturalizovat, firma podle něj dlouhodobě nebyla dobře řízená. Dovede si představit koupi dalšího podílu v této společnosti, v níž má největší podíl společnost MFE, ovládaná italskou rodinou Berlusconiů.

Skupina PPF podniká ve 25 zemích Evropy, Asie a Severní Ameriky. Investuje do telekomunikací, médií, finančních služeb, e-commerce, biotechnologií, nemovitosti a strojírenství. PPF má svoji korporátní vlastnickou a řídicí strukturu v Nizozemsku.

Sdílet:

Hlavní zprávy

×

Podobné články