„Ďalšího Čechoslováka už ne!“ Volební guerilla marketing v ulicích Prahy
NENÁVISTNÁ KAMPAŇ
Pobouření na Slovensku vyvolaly nápisy a billboardy odmítající poslance Andreje Babiše za prezidenta České republiky pro jeho slovenský původ. Texty jako „ďalšího Čechoslováka už ne!“ či „Prezidentem by měl být Čech!“ se objevily na pražském Újezdě nebo u Staroměstského náměstí. Některé nápisy vznikly formou takzvaného guerilla marketingu, který se v ulicích objevuje mimo oficiální reklamní nosiče.
Nasprejovaný nápis se objevil například na přechodu pro chodce u Staroměstského náměstí, ale i na jiných místech. „Prezidentem by měl být Čech!“ hlásá. Není jasné, kdo za těmito nápisy stojí. Upozornila na to některá slovenská média.
Billboard na Újezdě zase zobrazuje fotografii bývalého prezidenta Československa Gustava Husáka a karikaturu kandidáta na prezidenta Andreje Babiše, jak s nahou horní půlkou těla a pokrouceným výrazem na tváři ukazuje zdvižený prostředníček. Za plakátem stojí občanské sdružení Dekomunizace. Babišův protivník Petr Pavel s touto částí kampaně tak zřejmě nemá nic společného.
Deník Echo24.cz se obrátil na mluvčí kampaně Petra Pavla se žádostí o komentář, ale zatím nedostal odpověď. Není zřejmé, zda se kandidát ke guerillové kampani hlásí.
„Máme konkrétní výhradu proti tomuto jedinému exempláři, kterým je Andrej Babiš,“ uvedl po kritice člen Dekomunizace Ondřej Matyáš s tím, že billboard nejde proti Slovákům.
Babišova národnost v předvolební kampani Petra Pavla ale byla už dříve dávána do negativního kontextu. Pavel zveřejnil na sociální síti citát herce a baviče Martina Dejdara, který na otázku, proč volí Pavla, odpověděl: „Je to velmi jednoduché: protože mu věřím. A protože je Čech.“
Petr Pavel je sázkovým favoritem i před druhým kolem prezidentských voleb. Na jeho vítězství je kurz okolo 1,12:1, zatímco na výhru Babiše 6:1. Češi už na volbu prezidenta prosázeli skoro 300 milionů korun. Vyplývá to z informací sázkových kanceláří pro ČTK.