Hvězda příměstského provozu, Renault Clio páté generace

AUTOTEST: RENAULT CLIO

Hvězda příměstského provozu, Renault Clio páté generace 10
Auto
Sdílet:

Renault Clio je na trhu malých hatchbacků stálicí s dobrým jménem. U aktuální páté generace jsou sice základem tříválcové motory (atmosférický i přeplňovaný), ale nechybí ani čtyřválec. Aktuálně je nabízený motor 1.3 TCe 140 tím nejlepším, co pod kapotou můžete mít.

Jelikož ostrá verze RS v nabídce není, sportovněji laděné Clio se nazývá R. S. Line. Zvenku je poznat třeba podle upravených nárazníků nebo 17palcových kol, uvnitř potěší sportovními sedadly s dobrým bočním vedením, ale zároveň vysokou míru komfortu. Do ruky hezky padne perforovaný sportovní volant, vnitřní prostor dále ozvláštňují červené dekory.

Interiér je hezký a logicky poskládaný, zejména v porovnání s předchozí generací. Kvalita materiálů je na dobré úrovni, stejně jako ergonomie a rozmístění ovládacích prvků. Oceňujeme normální ovladače klimatizace. Na všechno ostatní poslouží klasicky trčící „tablet“. Ten by mohl být rychlejší, ale zase má dobrou navigaci od TomTomu, navíc u něj (například na rozdíl od koncernových vozů) báječně funguje konektivita. Nechybí ani normální USB zásuvky s rychlým nabíjením. Z hlediska užitných vlastností je Clio ve svém segmentu průměrné. Dozadu se dva dospělí s normální výškou jakžtakž usadí, zavazadlový prostor nabízí 391 litrů prostoru s možností sklopit opěradla zadních sedadel. Samozřejmě nechybějí různé bezpečnostní systémy a docela kvalitní couvací kamera či jiné asistenty.

Zatímco ještě před několika lety byla kombinace slušného čtyřválce s manuálem zcela běžná, v současné době už má víc než polovina konkurence jen tříválec. I přestože čtyřválec má „jen“ 140 koní a papírové hodnoty nejsou nijak oslnivé (z 0 na 100 km/h za 9,4 sekundy a maximální rychlost 205 km/h), ve skutečnosti má točivý motor překvapivě radostný a přesvědčivý projev. S vervou se vytáčí a pocitově působí silnější, než je. Spojení výhradně s manuální převodovkou mu svědčí. Dráhy řazení jsou celkem přesné a jednotlivé rychlosti dobře poskládané, takže při svižnější jízdě okreskami si řidič může s přenosem točivého momentu (slušných 260 Nm) na přední kola krásně hrát. To samé se děje v zatáčkách, kdy není nutné motor ani příliš ždímat, ale jen si užívat jeho zátahu a přitom být součástí děje, což už dneska není samozřejmost.

Clio R. S. Line umí jezdit velmi obratně a současně i nenuceně. V jakémkoli režimu (Sport je fajn, protože přiostřuje reakce a na digitálním přístrojovém štítu zobrazuje otáčkoměr) je vůz skutečně příjemný na řízení a ovládání. Řízení samo o sobě je neutrálně vyvážené, ničím neotravuje a docela dává vědět o tom, co se děje pod koly. Relativně jednoduchý podvozek v kombinaci s citlivým brzdovým systémem krásně filtruje české silniční nerovnosti a ničím neruší. Komfort je prima kombinací dostatečného pružení i tuhosti celku. Z pohledu jízdních vlastností zkrátka malému Cliu není moc co vytknout.

Motor se chce vytáčet a zejména ve středních otáčkách má dost síly. Zvukový projev sice nijak zajímavý není, ale vůbec to nevadí. Důležitější je samotný sametový projev v otáčkách a také spotřeba paliva – při běžném ježdění stěží přesáhne 6,5 litru, svižnější styl znamená o litr víc. Zkrátka a dobře, dostatečný výkon příjemného motoru, skvělá ovladatelnost, solidní podvozek a celkově sladěný styl dělají z Clia R. S. Line nečekaně dobrého společníka. Je jedním z mála normálních nových aut, navíc za docela normální peníze – ceníková cena činí 485 000 Kč, ta se však dá navíc o dalších 30 000 Kč snížit při využití výkupního bonusu. Pro porovnání, základní verze s tříválcem SCe o výkonu 65 koní stojí 335 000 Kč. A hybridní verze E-Tech 140, kombinující zážehový motor o objemu 1,6 litru s elektromotorem, vyjde na 590 000 Kč, tedy výrazně víc. Vůbec není nutné váhat – pokud chcete vyzkoušet Clio s dobrými vlastnostmi, určitě se v R. S. Line projeďte. V digitální době totiž připomíná normální auto, které řídí člověk, a nikoli naopak.

Plusy:

Motor, jízdní vlastnosti, komfort podvozku.

Minusy:

Pomalejší infotainment, trochu vyšší hluk od podvozku.

Sdílet:

Hlavní zprávy

Když Babiš místo ANO říká NE

KOMENTÁŘ

Předseda hnutí Aliance nespokojených občanů neboli ANO Andrej Babiš na sociálních sítích oznámil, že se po třiceti letech soužití pokojně rozchází se svou manže ...

00:07

Týdeník Echo

Koupit
×

Podobné články