Americká firma podpořila Trumpa. Po výzvách levice k bojkotu jí vyletěly prodeje o 1000 procent

ZAMĚSTNANEC MĚSÍCE

Americká firma podpořila Trumpa. Po výzvách levice k bojkotu jí vyletěly prodeje o 1000 procent
Pokus o bojkot potravin Goya měl přesně opačný účinek. Foto: Shutterstock
1
Svět

Echo24

Ředitel americké společnosti Goya, Robert Unanue, si pochvaluje volání po bojkotu jeho firmy poté, co v létě veřejně vyjádřil podporu a obdiv prezidentu USA Donaldu Trumpovi. Uvedl, že prodeje firmy, která se zaměřuje na potravinové produkty z hispánské a latinskoamerické kultury, vyletěly v důsledku těchto snah nahoru o 1000 procent. Největší zásluhy na úspěchu přisuzuje Alexandrii Ocasio-Cortezové, progresivní političce, která k bojkotu firmy vyzvala na Twitteru. Té nyní proto udělil titul „zaměstnanec měsíce“.

„Když nás bojkotovala, naše prodeje vlastně vzrostly o tisíc procent,“ uvedl Unanue v rozhlasovém pořadu The Michael Berry Show, píše server televize Fox. „Tak jsme jí dali čestný titul, nikdy bychom jí ho nezvládli předat osobně, ale dostala titul zaměstnanec měsíce, protože přitáhla pozornost ke Goye a našemu adobo (latinskoamerická kořenící směs, pozn. red.),“ řekl.

Unanue v létě prohlásil, že jsou Spojené státy „požehnané, že mají takového vůdce jako je prezident Trump, který je budovatel“, a že „máme neuvěřitelného budovatele a modlíme se, modlíme se za naše vedení, našeho prezidenta a naši vlast, tak, abychom nadále prosperovali a rozrůstali se“. Vzápětí se na sociálních sítích rozhořelo volání po bojkotu firmy Goya. Unanueho poznámky o „budovateli Trumpovi“ byly mimo jiné vnímány i jako podpora Trumpova projektu stavby zdi na hranici s Mexikem. Unanue sám je hispánského původu.

V čele tohoto bojkotu se ocitla právě Ocasio-Cortezová. Na Twitteru napsala: „A vida, koukněte, jak si googlím ‚jak si vyrobit vlastní adobo.‘“ Podle Unanueho bylo zajímavé sledovat, jak Ocasio-Cortezová, která je portorikánského původu, „šla proti svým vlastním lidem“.

Firmu Goya podpořil i Donald Trump, který sdílel ve tweetu: „Miluju Goyu!“ nebo jeho dcera Ivanka Trumpová, která se nechala vyfotit s konzervou fazolí Goyi a prodejním heslem společnosti: „Když je to Goya, musí to být dobré.“

Unanue se i přes obchodní úspěchy obává o budoucnost Ameriky. „Ovládají nás sociální média. Cokoliv, co se vymyká jejich agendě a přesvědčení, není dovoleno,“ řekl v televizním pořadu Mornings with Maria. „Ztratili jsme odvahu. Jsme ta nejskvělejší země na světě, ale přišli jsme o naši svobodu a musíme opět přiložit ruku k dílu.“