„Být komunistou je IN.“ KSČM vytáhla mladou komunistku z fotobanky

„Být komunistou je IN.“ KSČM vytáhla mladou komunistku z fotobanky
Kampaň, se kterou cílí KSČM na nové voliče. Foto: Facebook KSČM
Domov

KAMPAŇ KSČM

Echo24

Mladá žena, která pózuje na reklamě KSČM, není skutečnou voličku komunistů, nýbrž figurantkou z fotobanky. Žena z plakátu má kolem krku uvázanou rudou šálu. Plakát doplňuje text „Jsme na vaší straně. Hájíme vaše zájmy. Být komunistou je IN.“ Podle KSČM na tom, že nejde o reálnou komunistku, ale není nic špatného.

„Fotografie je převzata z pixabay.com, je k volnému využití,“ sdělila deníku Echo24 mluvčí KSČM Helena Grofová. Je to podobné jako u televizních reklam, míní. „Dám příklad: aktéři v reklamách na přípravky proti křečovým žilám také tímto zdravotním problémem netrpí, a přesto přesvědčují diváka, jak jim pomáhají, stejně tak různé jiné výrobky se nepropagují s těmi, kteří je v reálu užívají,“ uvedla mluvčí.

„Být komunistou je IN,“ hlásí nová reklamní kampaň KSČM.
„Být komunistou je IN,“ hlásí nová reklamní kampaň KSČM. Foto: kscm.cz

Komunisté fotografii mladé ženy nezvolili náhodou. Potvrzují totiž, že se snaží cílit na mladé voliče. „Ano, chceme oslovit mladé lidi,“ potvrdila Grofová. O něco podobného se strana snažila už v roce 2019, když probíhaly evropské volby. „Naše volební výsledky jsou čím dál tím horší. Voliči umírají, stejně jako naše voličská základna. Chceme na to reagovat tím, že se obracíme na mladé lidi. Je třeba se orientovat na to, co je zajímá,“ vysvětlovala tehdy Grofová.

K příspěvku se vyjádřil také bývalý místopředseda a nyní poslanec KSČM Jiří Dolejš. „Otázkou je, zda podobný viral (zmíněná grafika jako viral zafungovala) je tím pravým rozruchem,“ napsal na Twitteru a následně spekuloval o tom, do „jaké míry platí, že i nepovedená reklama, je reklama, když se šíří“.

Voličská podpora KSČM od posledních sněmovních voleb stagnuje až klesá. Právě v posledních evropských volbách přišla strana o dva ze tří europoslanců, letos na podzim bude obhajovat pozice ve vedení několika krajů a hejtmana v Ústeckém kraji. Do sněmovních voleb zbývá rok. Podle zatím posledního, červnového volebního modelu společnosti Kantar by strana získala 5,5 procenta hlasů.