Žádné zrzky a tlusté děti, požadovala agentura u reklamy na Milku. Rozzuřila tím rodiče

Diskriminace v reklamě

Žádné zrzky a tlusté děti, požadovala agentura u reklamy na Milku. Rozzuřila tím rodičeAKTUALIZOVÁNO
Ilustrační snímek Foto:

Foto: Shutterestock

1
Svět
Echo24
Sdílet:

Sociální sítě rozlítily požadavky britské agentury Spotlight UK, která sháněla dětskou tvář do vánoční televizní reklamy na čokoládu Milka. Castingoví manažeři požadovali „něžnou a nevinnou“ dívku s „velmi dobrými zuby“. Nesměla ale být při těle ani mít zrzavé vlasy, což se setkalo s velkou vlnou kritiky, píší britské servery The TelegraphDaily Mail. Agentura i výrobce cukrovinek se již veřejně omluvili.

Castingová agentura Spotlight se podle inzerátu poohlížela po dívce, která by se ujala role malé holčičky jménem Mia ve vánoční reklamě na čokoládu Milka. Jedním z požadavků byl maximální věk 12 let, přičemž zájemkyně musela být menší postavy a vypadat dostatečně „andělsky a nevinně“. Stejně tak musela mít zdravé zuby.

Miu agentura dále popsala jako křehkou, ale statečnou dívku s několika nevšedními zálibami. Podle popisku ráda poslouchá Davida Bowieho a jejím snem je navštívit deštné pralesy v Amazonii a pomoct ohroženým lenochodům.

Co ale uživatele na internetu rozezlilo, byly další nastavené podmínky. Dívka nesměla být při těle, jelikož šlo o reklamu na čokoládu. Stejně tak nemělo jít o zrzku, přestože barva vlasů a očí v jakémkoliv jiném případě nehrála roli.

Krátce poté, co se souhrn inzerátu dostal na internet, se strhla lavina kritiky obviňující agenturu z diskriminace. „Zkuste se vžít do kůže dítěte, které nedostalo práci – promiň, miláčku, nejsi na to dost krásná, tak šup a užij si zbytek života s nedostatkem sebevědomí,“ napsala na Twitter herečka Kathy Burkeová.

Podobným způsobem se vyjádřila řada dalších uživatelů sociálních sítí. Někteří rodiče dokonce vyzvali k bojkotu Milky. Někteří ale inzerát obhajovali s tím, že je zcela na agentuře, kdo jim sedne do reklamy a koho nakonec vyberou do nabízené role.

Agentura Spotlight vydala prohlášení, že šlo o vážné pochybení, a veřejně se omluvila. Internetem šířený souhrn castingového inzerátu, za kterým údajně stál jeden z manažerů, se původně neměl dostat ven.Agentura ho považuje za „zcela nepřijatelný“.

K případu se vyjádřil také mluvčí společnosti Mondelēz International, pod kterou spadá značka Milka. Ten dodal, že uniklé podmínky pro roli v reklamě rozhodně nereprezentují to, na čem se výrobce cukrovinek domluvil s britskou agenturou. „Rádi bychom poděkovali lidem za to, že nás na tuto castingovou nabídku upozornili,“ uvedl s dovětkem, že celý případ interně vyšetřují.

V Týdeníku Echo a na EchoPrime se dozvíte více, získáte je zde.

Čtěte také: Staletí existující chlapecký pěvecký sbor v Berlíně jde k soudu. Nepřijal devítiletou dívku

Sdílet:

Hlavní zprávy

Weby provozuje SPM Media a.s.,
Křížová 2598/4D,
150 00 Praha 5,
IČ 14121816

Echo24.cz

×

Podobné články