1 Automat vs. manuál

Nalákat na elektroauta také při získání řidičáku. Plánuje to německý ministr dopravy

, NOVÉ

Témata: , , ,

V Německu se možná blíží malá revoluce při získávání řidičských průkazů. Ministr dopravy Andreas Scheuer (CSU) totiž plánuje změnit systém zkoušek tak, aby uchazeč, který úspěšně absolvuje v autě s automatickým řazením, mohl řídit i manuál. Dle svých vlastních slov chce tímto krokem zpopularizovat elektrické automobily. 

Současný německý systém získávání řidičáků je dlouhý a drahý. Sestává se kromě teoretické a praktické zkoušky rovněž i z povinného kurzu první pomoci. Praktické testy jsou navíc oddělené pro vozy s automatickou a manuální převodovkou. Ministr Scheuer nyní chce právě toto rozdělení vymazat. Všichni uchazeči, kteří by úspěšně zvládli zkoušku na automatu by tak dostali povolení řídit i manuál. Stačilo by krátké zaučení.

Své rozhodnutí podle serveru Deutsche Welle obhajuje tím, že chce propagovat elektromobily. Ty totiž na rozdíl od aut s motory s vnitřním spalováním nepotřebují řazení rychlostních stupňů. Plánované opatření by rovněž zvýšilo prodej elektromobilů, jež by začaly nakupovat i autoškoly, které je dosud neměly.

Na německé silnice vyráží každým rokem čím dál více aut s automatickou převodovkou. Z vozů, které za loňský rok opustily továrny, bylo hned 47,5 procenta automatů. V roce 2008 šlo pro srovnání jen o 27,4%. 

Technické kontrolní sdružení (TÜV), které provádí teoretické i praktické zkoušky, se však postavilo proti jakýmkoliv změnám. Důvodem je obava, že by vozy s manuální převodovkou řídilo příliš mnoho řidičů, kteří nemají dostatečné znalosti a zkušenosti. 

Objevují se však i názory, které s Scheuerovým návrhem souhlasí. Například Andreas Grünewald ze Saského svazu řidičských instruktorů uvedl, že pro mnohé uchazeče je získávání řidičského oprávnění na vozy s autmatickým řízením další komplikací v už tak náročném procesu. Je třeba absolvovat zhruba šest hodin dodatečných jízd.

Nynější plán ministra Scheuera přichází jen krátce poté, co týž ministr přišel s reformou dálničních zákonů. Ta mimo jiné zvýšila bezpečí cyklistů na silnicích a také by měla zajistit, aby byli pachatelé trestné činnosti na silnicích přísněji trestáni.

V Týdeníku Echo a na EchoPrime se dozvíte více, získáte je zde.

DÁLE ČTĚTE: Němci narazili s plánem vybírat mýtné. „Je to diskriminační pro cizince,“ uznal evropský soud

Echo Komplet

2 999 Kč

Získejte to nejlepší za méně jak 40% ceny! Díky tomuto balíčku si užijete unikátní web bez reklam EchoPrime, denní komentáře Echo24 a Týdeník Echo jak v digitální, tak v tištěné podobě

Více info
,

Vážení diskutující,
Echo24.cz chce umožnit svobodnou diskuzi, ale vyhrazuje si právo neukládat či mazat příspěvky urážlivé, vulgární, xenofobní, odkazy na jiné internetové stránky či takové příspěvky, které odporují obecné lidské slušnosti. Před vložením vašeho příspěvku prosím zkontrolujte, zda jste opravdu přihlášeni. V opačném případě se váš příspěvek ukáže jen na vašem monitoru, ale do diskuze se nezanese.