Schillerová chce odložit digitální daň. Má ji už ve schváleném rozpočtu, komentuje Kalousek

Proti Facebooku a Googlu

Schillerová chce odložit digitální daň. Má ji už ve schváleném rozpočtu, komentuje KalousekNOVÉ
Ilustrační foto Foto:

Foto: pexels.com

1
Domov
Echo24
Sdílet:

Nově zaváděná takzvaná digitální daň by mohla platit o půl roku později, tedy až od příštího roku. Její sazba by mohla klesnout z navrhovaných sedmi procent na pět procent. Ministryně financí Alena Schillerová (za ANO) řekla České televizi, že chce digitální daň zařadit na pondělní jednání koaliční rady. Chce tam otevřít otázku odložení účinnosti a změny sazby. Před daní již dříve varoval velvyslanec USA v Praze Stephen King, ve Sněmovně k ní má výhrady opozice. Možných odvetných opatření se obávají i české firmy.

Daň se měla podle vládního návrhu začít vybírat již letos a v objemu 2,1 miliardy s ní počítá již letošní schválený rozpočet. Podle ministryně Schillerové však nejde o vysokou částku. „Rozpočet by si s tím určitě poradil,“ řekla ČT. Předseda koaliční ČSSD a ministr vnitra Jan Hamáček označil pro ČT informaci za překvapení a poukázal na to, že digitální daň vznikla v rámci dohody vládní koalice. Opozice nižší sazbu obecně chválí, nelíbí se jí však, že se má zavádění nové daně posunout. „Pikantní na to ovšem je, že paní ministryně má letošní příjem z digitální daně už ve schváleném rozpočtu,“ poznamenal šéf poslanců TOP 09 a bývalý ministr financí Miroslav Kalousek.

Návrhem zákona o dani z digitálních služeb se nyní zabývá sněmovní rozpočtový výbor. Projednávání přerušil do března, aby jeho členové mohli podávat pozměňovací návrhy. Řada z nich chce sazbu daně snížit. Druhé čtení a závěrečné schvalování návrhu zákona ve Sněmovně by se mohlo uskutečnit na dubnové schůzi.

Hospodářské noviny 17. února uvedly, že velvyslanec King označil v dopise členům rozpočtového výboru daň za diskriminační a varoval i před možným zavedením odvetných opatření ze strany USA. Daň by se vztahovala na velké internetové firmy v Česku. Týkat by se měla předních světových společností jako Google, Facebook, Amazon či Apple.

Čtěte také: Evropa chce prosadit rychlé zavedení globální digitální daně vůči technologických gigantům

V Týdeníku Echo a na EchoPrime se dozvíte více, získáte je zde.

 

Sdílet:

Hlavní zprávy

Weby provozuje SPM Media a.s.,
Křížová 2598/4D,
150 00 Praha 5,
IČ 14121816

Echo24.cz

×

Podobné články