L Brands se zbavuje většinového podílu ve Victoria’s Secret. Zákaznice chtějí pohodlnější prádlo
Victoria's Secret
Společnost L Brands prodá kontrolní podíl v divizi spodního prádla Victoria‘s Secret investiční společnosti Sycamore Partners. Dohoda tím ohodnocuje Victoria‘s Secret na 1,1 miliardy dolarů (25,5 miliardy Kč). L Brands má v úmyslu věnovat se své hlavní značce Bath & Body Works.
Sycamore bude vlastnit v prodejci spodního prádla podíl 55 procent, zatímco L Brands si ponechá zbývajících 45 procent. Victoria‘s Secret se zároveň stane soukromou firmou, uvedla agentura Reuters.
Transakce přichází po období skandálů a v době, kdy se firma potýká s poklesem prodeje, zejména kvůli růstu konkurence a změnám spotřebitelských preferencí.
Victoria‘s Secret má stovky obchodů a loni měla tržby zhruba sedm miliard USD. Ve čtvrtém čtvrtletí, které zahrnuje důležitou předvánoční nákupní sezonu, se ale tržby v obchodech otevřených nejméně rok snížily o deset procent.
Značka Victoria‘s Secret je také stále spojena s podprsenkami s takzvaným push-up efektem, na které se roky zaměřovala. Nyní však ztrácí na úkor konkurentů, kteří své produkty uvádějí na trh jako pohodlné a pozitivní pro tělo. Firmě ublížil také přesun spotřebitelů k nákupům přes internet, upozornila agentura Bloomberg.
Loni značku Victoria‘s Secret opustil kontroverzní marketingový ředitel Ed Razek. Stále však není jisté, jaký byl vztah zakladatele L Brands Leslieho Wexnera s finančníkem Jeffreyem Epsteinem, obviněným ze sexuálního obtěžování. Firma ve čtvrtek také oznámila, že dvaaosmdesátiletý Wexner po dokončení transakce odstoupí.
Čtěte dále: Indie se připravuje na Trumpovu návštěvu. Před dotěrnými makaky ho ochrání policisté s praky