FOTO: Škoda představila novou „emocionálnější“ vlajkovou loď elektromobility Enyaq Coupé iV

ŠKODA

FOTO: Škoda představila novou „emocionálnější“ vlajkovou loď elektromobility Enyaq Coupé iV
Nová Škoda Enyaq Coupé iV. Foto: Škoda Auto
6
Auto

Echo24

Automobilka Škoda Auto představila svůj nový vůz, Škoda Enyaq Coupé iV. Rozšiřuje tím svou nabídku o druhou karosářskou variantu modelu Škoda Enyaq iV. Enyaq Coupé je aerodynamičtější než první model, a tudíž také úspornější. Nový elektromobil nabízí dvě různé kapacity baterie, tři výkonové stupně a pohon zadních nebo všech kol.

„Naše čistě elektrická vlajková loď ŠKODA ENYAQ iV měla skvělý start na mezinárodních trzích. Vůz byl velmi dobře přijat zákazníky, doposud jsme zaznamenali kolem 70 000 objednávek. Na začátku roku 2022 doplní nabídku ENYAQ COUPÉ iV. Tato karosářská varianta s emocionálnějším vzhledem je opravdovou designovou novinkou a rozšíří naši paletu vozů SUV,“ uvedl předseda představenstva Škoda Auto Thomas Schäfer v tiskové zprávě.

Nový vůz nabízí podle Škody zákazníkům „ještě dynamičtější vzhled“. Do interiéru se usadí až pět cestujících a auto disponuje zavazadlovým prostorem s objemem 570 l, což je o 15 l méně než verze SUV. Nová modelová varianta je k dispozici ve třech výkonových stupních. Verze Enyaq Coupé iV 60 a Enyaq Coupé iV 80 mají pohon zadních kol, verze Enyaq Coupé iV 80x disponuje pohonem všech kol.

Kombinace lepší aerodynamiky s výkonnější baterií a pohonem zadních kol činí dojezd více než 535 km v režimu WLTP. Krátké dobíjecí časy umožňuje rychlé nabíjení, které je součástí standardní výbavy. V interiéru zaujme centrální obrazovka s třináctipalcovým displejem.

I když to zatím oficiálně nikdo nepotvrdil, je téměř jisté, že základní cena této verze bude vyšší než u prvně představeného Enyaqu iV. Automobilka to hodlá zdůvodnit atraktivnějším designem a také vyšším dojezdem.

Oba Enyaqy se budou vyrábět na stejné výrobní lince hlavní továrny v Mladé Boleslavi. Spolu s nimi zde stejní dělníci montují také model Octavia. Od počátku příštího roku se přímo v tomto závodě budou také produkovat vysokonapěťové pohonné baterie. Ty se zatím pro Enyaq musí dovážet.