Pohřební služby se hroutí pod náporem, rakve jsou nedostatkové zboží

PANDEMIE KORONAVIRU

Pohřební služby se hroutí pod náporem, rakve jsou nedostatkové zbožíNOVÉ 2
Svět
Echo24
Sdílet:

Za dramatem rodin, které v Itálii přišly o svého člena kvůli nemoci Covid-19, se skrývá také utrpení a únava pracovníků pohřebních služeb, které pracují už celé týdny. "Děláme 12-14 hodin denně, od sedmi ráno do osmi večer, aniž bychom jedli," říká v místním deníku Eco di Bergamo jeden z pracovníků pohřební služby v oblasti Valle Seriana severně od Bergama, jednoho z nejpostiženějších měst Lombardie.

Podle něj od rodin dostávají četné žádosti, aby k nim přijeli domů nebo uspořádali tělo zemřelého v nemocnici, ale nejsou schopni práci rychle provést. "Stává se, že na telefon, který přišel v noci, lze odpovědět až ráno a pozůstalé musíme dát na čekací listinu. "Stalo se například, že ve vesnici ve Valle Gandino čekala rodina na náš příjezd 14 hodin," uvádí pracovník pohřební služby. "Když dojde k úmrtí v nemocnici, zůstanou těla uložená v černých pytlích i několik dní, než se o ně můžeme postarat," dodává.

Jeho firma už není schopna vyhovět všem požadavkům, musí žádat o podporu pohřební služby z Milána. Muž, který nechtěl zveřejnit své jméno, mluví také o zdravotním riziku, které sami podstupují. "Vstupujeme do nemocnic, ošetřujeme těla infikovaných lidí, navštěvujeme domy, kde potkáváme příbuzné zemřelých, kteří mohou být asymptomatičtí. Je to riziko pro naše zdraví i pro zdraví ostatních. Když jdeme domů, máme starost o naši rodinu. Masky nejsou nikde k sehnání, někteří kolegové je koupili za přehnané ceny," vypráví pracovník pohřební služby.

A potom je zde velmi praktický problém týkající se pohřbů. "Není snadné najít rakve. V posledních dnech jsme jich řadu objednali, ale firma z Benátska je nemohla dodat. Z šedesáti objednaných jich dodali pouze třicet," vysvětluje.

Foto:

e

 

Sdílet:

Hlavní zprávy

Týdeník Echo

Koupit