Vlastníte e-shop? Nepodceňte výběr správné platební brány
INZERCE
Přemýšlíte, jak na svůj e-shop přilákat co nejvíce zákazníků, a především, jak je dovést až k nákupu? Hlavní roli v tomto procesu hraje intuitivnost a jednoduchost. Pokud zákazníkům takové řešení nabídnete a nákup jim co nejvíce usnadníte, máte vyhráno. Jak toho docílit? Instalováním správné platební brány.
V současné silné konkurenci e-shopů nejrůznějšího zaměření je potřeba zákazníkům co nejvíce usnadnit cestu ke koupi. Přesně byste měli vědět, jakým způsobem je chcete přilákat, udržet si je i opakovaně je dovést k nákupu. Díky platební bráně u vás může nakoupit kdokoli. Bez ohledu na to, jakou banku či platební kartu využívá a jaké má nákupní návyky. Jedná se totiž o univerzální řešení, které je návodné, nevyžaduje pochopení žádného složitého procesu, a především nevyžaduje čekání na zpracování platby. Právě to je mnohdy kamenem úrazu internetových obchodů, kvůli kterému zákazník raději nakonec nakoupí jinde. A navíc obdrží zboží rychleji.
V rámci platební brány zákazník zaplatí, a ačkoli vám platba na účet přijde o pár dní později, potvrzení o zaplacení dostanete okamžitě. Můžete tak produkt ihned expedovat. Nastavení platební brány není nijak složité a obvykle vám s ním pomůže její poskytovatel. Zavedených platebních bran je na trhu v současnosti zhruba 12. Provozují je bankovní domy i soukromé společnosti.
Podle čeho platební bránu vybírat?
Při výběru vhodné platební brány pro váš e-shop se nezaměřujte pouze na cenu její implementace a paušální poplatek za její vedení. Zajímejte se také o to, co všechno implementace zahrnuje: platební brána by měla být responzivní – to znamená, že by se měla přizpůsobit jakémukoli zařízení, na kterém u vás zákazník může potenciálně nakupovat –, a především být dobře zabezpečená – poskytovatel by měl nabízet 3D Secure zabezpečení, SSL certifikáty a dodržovat bezpečnostní standardy PCI DSS.
Vybírejte také zřizovatele, který vám poskytne i řešení mobilní platební brány. Právě sem se totiž nakupování přesouvá, takže si ušetříte starosti v budoucnu. Užitečné je, pokud platební brána nabízí rovnou více možností platby než jen klasickou platbu kartou. Lidé mohou raději platit například elektronickou peněženkou či platebním tlačítkem, které jim umožní rychlý online bankovní převod z účtu.
Pokud u vás nakupují zahraniční zákazníci, nezapomeňte si ověřit, že daná platební brána podporuje vypořádání v dané měně. Jestliže se na vás vztahuje povinnost EET, volte bránu, která vám umožní jednoduché propojení.
Volte doplňky, které využijete
Každý e-shop má jiná specifika a potřeby. Platební brána by se jim měla co nejvíce přiblížit – nabízet služby, které internetový obchod využije, a zároveň zbytečně neimplementovat doplňky, které byste nevyužili, a tedy za ně platili zbytečně. Zároveň myslete také na to, že i přes kvalitní zabezpečení jsou stále zákazníci, kteří platební bránu neradi využívají a volí alternativy – například odloženou platbu nebo klasický bankovní převod.