10 Kia ProCeed

Kia ProCeed: Odlišnost v segmentu

Kia ProCeed

Témata:

Do segmentu nižší střední třídy, kterému u nás logicky dominuje Škoda Octavia, se dostalo nové stylové kombi. Jmenuje se Kia ProCeed a nabídne víc, než možná čekáte. Hlavní je ale styl. V třídě praktických převozníků je z čeho vybírat. Pokud nepodlehnete módě všemožných crossoverů a SUV, můžete stále mít normální, příjemný vůz s velkým kufrem, který splní to, co potřebujete. Stále lze pořídit naftové či benzinové varianty, hybridní modely (nejdostupnější a nejfunkčnější má Toyota), ale i ostré verze – třeba skvělý VW Golf R Variant, o němž jsme již psali.

Novinkou v segmentu (ale tak trochu unikátem) je ProCeed se splývavou zádí. Název už známe z nedávné historie značky, protože v předchozí generaci modelů označoval třídveřový hatchback. Ten se sice zákazníkům líbil, ale nebyl příliš praktický. Změnila se doba i strategie, takže tu nyní stojí ProCeed – trochu méně praktický než Ceed SW, ale zas o dost stylovější (patrná inspirace u Mercedesu, který tuto třídu mezi prémiovými výrobci obsadil víc než důkladně, nevadí).

Proti Ceedu SW, z něhož ProCeed vychází, je karoserie o něco málo nižší. Jelikož je dneska moderní vše dělat sportovní, nová verze má navíc o 10 mm snížený podvozek s tužšími zadními pružinami a stabilizátorem. ProCeed je nabízen ve třech výbavách (GT Line, GT Line Plus a GT) s několika motory – od základního „litru“ o výkonu 120 koní přes turbodiesel 1,6 CRDi (140 k) a turbobenzin 1,4 T-GDi (taktéž 140 k) až po vrcholnou verzi GT, poháněnou turbomotorem o výkonu 204 k. U některých motorizací je možnost výběru automatické převodovky. Nabídka motorizací je tedy pro náročného zákazníka dostatečná, stejně jako výbavy. Ceny také nejsou vůbec špatné – slušně vybavený základ koupíte se slevou od 504 980 Kč, vrcholné GT s manuálem stojí 679 980 Kč.

Už při prvním usednutí je jasné, že výbava je nad očekávání – tělo obejmou prostorná, ale hezky tvarovaná semišová sedadla, vnitřní prostor je designově čistý, vše potřebné po ruce. Celý infotainment systém s mnoha rozličnými funkcemi konektivity potěší logikou i rychlostí. Uvnitř ProCeedu není nic, co by vyloženě vadilo – na zploštěný volant jsme si snad už i zvykli. Bohatou výbavu reprezentuje i vyhřívání volantu a sedadel, jež jsou zároveň perforovaná. Potěší jasný displej ovládání automatické klimatizace a jen relativně malý displej, trčící z palubní desky. Ve výbavě GT nechybí ani armáda dobře fungujících bezpečnostních prvků v čele se systémem sledování vozidel v mrtvém úhlu a upozorněním na vozidla přijíždějící při couvání z boku (nižší výbavy tyto dva nemají).

Svažující se střecha znamená, že na zadních sedadlech si vysoká postava přílišný komfort neužije, a to hlavně kvůli chybějícímu prostoru v oblasti hlavy. Děti to samozřejmě zvládnou v pohodě. Proti SW je o něco menší i kufr, ale i tak nabídne 594 litrů, což je stále skvělá hodnota. Motor 1.6 GDi nabízí výkon 204 koní a točivý moment 265 Nm, dostupný již od 1500/min. Při hmotnosti kolem 1,5 tuny to znamená schopnost pokořit stovku za 7,6 s a maximální rychlost 230 km/h. Jde o takové běžné, příjemné hodnoty pro sportovněji střižený – ovšem nikoli pro sportovní jízdu určený – rodinný kombík. Motor táhne hezky od nízkých otáček, je tichý, klidný, síla putující na přední kola je dostatečná, ale dodávka výkonu nijak dramatická, spíš kultivovaná, nenucená.
Manuální převodovka je průměrná. Kia slibuje spotřebu 6,8 litru, v praxi je při klidné jízdě dosažitelná.

Osmnáctipalcová kola se na zhoršení jízdního komfortu příliš nepodepisují, jízdní vlastnosti jsou čitelně přívětivé, ale trochu bez zapojení řidiče do akce. Zcela očekávaná kombinace, tohle není auto, v němž budete krájet asfalt s milimetrovou přesností. Právě naopak – lepší je svižná, plynulá jízda, při níž potěší stabilita a jistota podvozku.

Zatím není jisté, jak moc se ProCeed bude líbit, ale nám je sympatický. Právě tím, že vypadá k světu, za dobré peníze nabízí neokoukaný styl a nevzbuzuje žádná přehnaná očekávání.


Plusy:
Design, slušné jízdní vlastnosti, infotainment, interiér.

Minusy:
Cit v řízení, možná by se hodil větší výkon.


Vážení diskutující,
Echo24.cz chce umožnit svobodnou diskuzi, ale vyhrazuje si právo neukládat či mazat příspěvky urážlivé, vulgární, xenofobní, odkazy na jiné internetové stránky či takové příspěvky, které odporují obecné lidské slušnosti. Před vložením vašeho příspěvku prosím zkontrolujte, zda jste opravdu přihlášeni. V opačném případě se váš příspěvek ukáže jen na vašem monitoru, ale do diskuze se nezanese.