Zaměstnanci mají o firemní jazykové kurzy zájem i online, jsou díky nim spokojenější

KOMERČNÍ SDĚLENÍ

Zaměstnanci mají o firemní jazykové kurzy zájem i online, jsou díky nim spokojenější
INZERCE

Jazykové vzdělávání zaměstnavatelé neopomíjí ani v době pandemie. Pomáhá totiž s rozvojem a motivací jejich zaměstnanců, i s konkurenceschopností na trhu. Kurzy aktuálně probíhají distanční formou, pro společnosti jsou ale důležité a nechtějí se jich vzdát. Řadě studentů navíc online výuka vyhovuje.

Pandemie silně zasáhla i do odvětví jazykového vzdělávání a o výuku cizích jazyků pro veřejnost je tak v porovnání s předešlými roky nižší zájem. Zkušenost jazykové agentury Skřivánek ale ukazuje, že firemní vzdělávání se tomuto klesajícímu trendu vymyká a že benefit ve formě jazykového vzdělání je stále velmi žádaným.

„Zájem o firemní kurzy je relativně stabilní, i když se liší region od regionu. Společnosti si totiž čím dál tím více uvědomují, že prostě potřebují schopné zaměstnance, kteří ovládají cizí jazyky a mohou v nich komunikovat na profesionální úrovni, a to i v době pandemie či na home office. Mnohé firmy proto dokonce dovolují, aby lekce probíhaly v pracovní době,“ říká metodička Marie Jelínek z jazykové agentury Skřivánek.

Investice do vzdělání, motivace i prosperity

Momentálně firemní jazykové vzdělávání poskytuje okolo 43 procent společností. Podle průzkumu agentury Skřivánek by ho ale uvítalo 93 procent jejich respondentů. Kromě toho nejvýraznějšího a nejdůležitějšího efektu, tedy nabývání či prohlubování jazykových znalostí, v něm totiž zaměstnanci vidí i novou možnost seberealizace. Ta potom napomáhá jejich spokojenosti v zaměstnání a lepší pracovní motivaci.

Foto: ČTK

„Vzdělávací kurzy ale mají vliv i na celkovou firemní kulturu. Utužují kolektiv, povzbuzují, pomáhají předejít vyhoření a dokazují zaměstnancům, že nejsou svému vedení lhostejní. Jejich nabyté jazykové dovednosti poté hrají důležitou roli v oblasti prosperity klientských firem a mají reálný dopad na úspěšnost jejich byznysu. Kvalitně jazykově vybavení zaměstnanci firmám totiž pomáhají zvyšovat jejich konkurenceschopnost na trhu,“ popisuje Marie Jelínek.

Co od lekcí dnes čekat?

Nabídka kurzů je široká. Přihlásit se lze na kurzy zaměřené na obecný i obchodní jazyk, na finanční a marketingovou oblast nebo na právnickou mluvu. Společně s nabídkou se ale vyvíjí a modernizuje i metodický přístup a tichému sezení před tabulí tak dávno odzvonilo. Lektoři se soustředí hlavně na interakci se studenty a i za běžných okolností k výuce využívají moderních technologií, mobilních aplikací, e-learningu či videokonferencí. Obliba online výuky tak rostla už před krizí a jazykové školy se na ni mohly alespoň částečně připravit.

Hodiny agentury Skřivánek tedy nyní probíhají téměř v běžném režimu – akorát přes konferenční platformy a s technologickými výhodami digitálního prostoru v podobě kvízů, online podpory k učebnicím nebo snazšího spojení se s rodilými mluvčími a podobně.

„V distanční výuce jsme časem našli mnoho výhod a její kvalita je aktuálně srovnatelná s tou prezenční. Počítáme proto s tím, že online kurzy z velké části zachováme i po návratu zaměstnanců do kanceláří. Hodně lidem totiž tento způsob vyhovuje dokonce víc než klasické hodiny,” dodává metodička.

Zaměstnanci na online vzdělávání oceňují hlavně časovou i místní flexibilitu. Kromě toho je pro některé studenty komunikace v cizím jazyce přirozenější právě v online prostředí, protože se svými zahraničními spolupracovníky mluví hlavně přes videokonference.