Podvod se slevami. Přes sociální sítě se šíří falešné poukazy na akce do Tesca či Lidlu
Falešné poukazy na sociálních sítích
Přes komunikační aplikaci WhatsApp nebo sociální síť Facebook se k českým uživatelům začaly šířit podvodné zprávy vydávající se za poukazové akce Tesca, Penny nebo Lidlu. Od lidí lákají osobní údaje, mobilní platby i přístup k bankovnímu účtu. Uvedla to antivirová firma Avast.
Zatímco zprávy jménem obchodního řetězce Tesco se šíří rozesíláním přes WhatsApp, příspěvky od falešného Lidlu nebo Penny se objevují na Facebooku a šíří se jejich sdílením.
Zprávy rozesílané ve všech případech týmiž autory jménem obchodních řetězců slibují dárkové poukazy ve výši 2000 až 20 000 Kč. Po rozkliknutí zaslaného odkazu uživateli podvodníci nabídnou účast v soutěži o iPhone, jejíž podmínkou je mimo jiné odeslání zpoplatněné SMS. V případě zprávy na WhatsAppu je podmínkou domnělé odměny také poslat zprávu dalším 20 lidem.