Lexus RCF: Odvrácená strana značky

JINÁ TVÁŘ JAPONSKÉHO VÝROBCE

Lexus RCF: Odvrácená strana značkyTEST 10
Auto
Sdílet:

Lexus je známý zejména tím, že vyrábí luxusní a pohodlné vozy, většinou hybridní. A pak je tu RCF, auto, které předvádí i zcela jinou tvář japonského výrobce.

Lexus své kupé zvané RC vyrábí již od října 2014, a to v různých verzích. Základem je příjemná 200t s dvoulitrovým turbomotorem a převodovkou CVT, klasikou značky je hybridní 300h se čtyřválcem 2,5 litru, dostupná je i verze 350 s vidlicovým atmosférickým šestiválcem a konečně vrchol tvoří RC F, pod jehož kapotou dřímá atmosférická pětilitrová V8, uctívaná už z úžasného GT v podobě LC500.

Foto: Foto: Ondřej Kroutil

Kupé postavené proti prémiové konkurenci hlavně z Německa (BMW řady 4, Audi A5) stojí na platformě modelu IS a za jeho designem je Pansoo Kwon. V roce 2018 byl představen facelift, rozeznatelný zejména díky denním světlům ve tvaru písmene L, připomínajícím zmíněné větší kupé LC. Uvnitř je přepracovaný interiér, nechybí ani úprava zadních světel. Tolik suchá fakta, nyní je čas na šťavnatou realitu.

Před námi stojí verze Track Edition. Proti „běžnému“ RC F (či edici Carbon) ji rozeznáte snadno hlavně podle karbonových prvků: spoileru vpředu, kapoty, střechy, pevného zadního křídla a difuzoru, obepnutého čtyřmi koncovkami výfuku s titanovým tlumičem a koncovkami, což je u sériového vozu skutečná rarita.

Zvenku možná vypadá trochu tuningově, ale veškeré pochybnosti se rozptýlí po prvním usednutí. Interiér limitované edice je tvořen hlavně červenou kůží, alcantarou a v neposlední řadě rudě „prošívanými“ lištami z karbonu. Celkem došlo k řadě úprav, díky nimž se proti předchozímu RC F podařilo snížit hmotu o velmi dobrých 70–80 kg. Změn je spousta a už teď je jasné, že RC F Track Edition skutečně není pozlátko, které si hraje na efekty.

Nemusíme mít bůhvíjaký hudební sluch, abych po nastartování slyšeli symfonii osmi atmosféricky plněných válců – v dnešní době přeplňování všeho je ostrý jekot točivého osmiválce balzámem. Okamžitá reakce na plyn pak jen posiluje touhu zrychlovat. I když má osmiválec kvůli emisím mírně ponížený výkon na 464 koní, stále je to při celkové hmotnosti 1715 kg velmi dobré číslo. Přepínáme ovladač do režimu Sport+ a jedním rychlým stiskem tlačítka vypínáme veškerou elektroniku.

Lexus při rozjezdu zavlní zadkem a my odřazujeme na dvojku. Pádla řazení osmistupňové převodovky vydávají rozeznatelné klapnutí a otáčky motoru už opět letí k 7100/min, kde je vrchol výkonu. Na tváři dravý úsměv, ruce pevně na dokonalém kulatém volantu. První zatáčky odhalují, že speciálně vyvinuté pneumatiky Michelin Pilot Sport 4 S potřebují nejdřív zahřát. Když jsou studené, divoce klouzají, takže záď při svém tanci neustále maluje stopy na rozpálený asfalt. I tak je jízda zážitkem plným dravosti, hrubosti, ale i citu od řízení a předních kol. Zvykáme si na vysokou reaktivitu, tuhost i agilitu drsného kupé. O desítky ostrých kilometrů dál, kdesi v horách na severu, už vše začíná fungovat – horké pneumatiky se lepí k asfaltu, cit narůstá a motor radostně skučí mezi lesy. Hrubší asfalt je ideálním hřištěm, na výjezdech záď lehce vybočuje, ovšem po nedotáčivosti v průběhu ani stopy, čemuž taktéž pomáhají pneumatiky. A pak jsou tu brzdy. S brutálním účinkem, okamžitým nástupem a citlivým pedálem, umožňujícím dodat přesně tolik brzdné síly, kolik řidič potřebuje.

Foto: Foto: Ondřej Kroutil

RC F umí na opuštěných okreskách královsky pobavit, nenechá vás vydechnout a jeho drsnost vyžaduje pevné držení a neustálou soustředěnost. Najednou nám M4 připadá jako beránek… Lexus RC F je ultimativní hračka, která neztrácí rafinovanost a klid známý z ostatních modelů značky. Verze Track Edition je zdrojem adrenalinu i řidičské radosti vyšší úrovně. Připomíná funkčnost závodních aut, ale zároveň umí být pohodlná a hodná. Ovšem jen do chvíle, než se rozvášní… Track Edition limitovaná na sto kusů není levná věcička: stojí 3,5 milionu Kč, tedy vlastně víc než LC500. Ovšem podobné limitky prostě drahé jsou, stačí se podívat na limitovaná BMW (například DTM nebo CS), taktéž překonávají hranici tří milionů Kč…


Plusy:

Motor, jízdní vlastnosti, citlivost.


Minusy:
Vyšší spotřeba, zastaralý infotainment.

Sdílet:

Hlavní zprávy

Weby provozuje SPM Media a.s.,
Křížová 2598/4D,
150 00 Praha 5,
IČ 14121816

Echo24.cz

×

Podobné články