E-shop na známky za 400 milionů? Vývojáři se svolávají a vyrobí ho zdarma přes víkend

Konec ministra

E-shop na známky za 400 milionů? Vývojáři se svolávají a vyrobí ho zdarma přes víkendNOVÉ
Tomáš Vondráček Foto:

Foto: Profil Tomáše Vondráčka na síti Linked-in

2
Domov
Echo24
Sdílet:

E-shop na dálniční známky, který stál exministra dopravy Vladimíra Kremlíka (za ANO) křeslo a stát málem 401 milionů, udělají programátoři zdarma. Na víkend je svolává majitel české pobočky reklamní agentury WMC a digitální agentury Actum Tomáš Vondráček, který přišel s nápadem nahradit předraženou státní zakázku vlastní akcí. Při takzvaném hackathonu pracují vývojáři ve vymezeném čase na řešení konkrétního problému nebo na vytvoření zadaného softwarového projektu. Ten víkendový nese název #ZNAMKAMARADA.

Podle odborníků i politiků je původní zakázka výrazně předražená, navíc nevzešla z otevřeného tendru. Její zadavatel, Státní fond dopravní infrastruktury, ji ale hájí a poukazuje na nutnost vytvořit části podléhající utajení. Podle premiéra Andreje Babiše (ANO) by se měla zrušit a vypsat znovu. Není ale mnoho času, protože elektronické známky mají fungovat od příštího roku.

„Chceme dokázat, jak absurdní je zadat zakázku za 401 milionů, když to pár schopných lidí dokáže udělat za víkend. Bude to drama!“ řekl Vondráček.

Výzvu k naprogramování e-shopu zveřejnil v pátek na svém profesním LinkedIn profilu. „Nikdy jsem netušil, jakou lavinu dokáže spustit výzva, která poukazuje na zbytečné investice peněz tam, kde je řešení již hotové či se dá pořídit za několikanásobně nižší částku. Výzvu si vzali za své největší hráči e-commerce. Dálniční známky již nabízí Alza.cz, Pilulka.cz a další,“ dodal.

Podle ředitele společnosti Coding Bear Miroslava Fuksy je složité odhadnout, zda se dá případné nové zadání zakázky stihnout do letošního prosince. „Z pohledu termínu nemusí být největším problémem vývoj samotného systému e-shopu, ale integrace na již existující systémy, důkladné otestování výsledného celku a vyřešení veškerých legislativních a ostatních projektových náležitostí. Samotné naprogramování systému e-shopu může být ve výsledku ten jednodušší krok v celém projektu z pohledu času dodání,“ podotkl.

Problém je podle šéfa IDC-softwarehouse Karla Diviše v tom, že zakázka je v utajovaném režimu, a nikomu tak není známo, jaké přesně bylo zadání. „Přijde mi ale smysluplné rozdělit zakázku na informační systém o projíždějících vozidlech, který bude chránit data, a samotný e-shop. Naprogramování takového e-shopu je skutečně triviální, podstatná je ale ta utajovaná část, která bude nakládat s citlivými daty, ta budou muset být dobře chráněna,“ řekl ČTK.

Hackathon se uskuteční od pátku do neděle v sídle Vondráčkovy společnosti Actum v budově Visionary v pražských Holešovicích. Registrace na akci je možná na webu www.znamkamarada.cz. Organizátoři hledají hlavně vývojáře, testery a webové designéry.

Akce začne v pátek v 18.00 a potrvá do neděle. Na konci by mělo být spuštění celého systému.

Společnost Actum podle výroční zprávy nabízí odborné programátorské práce. V roce 2018 zvýšila obrat o 18 procent na 271 milionů korun a zisk 17 milionů.

Čtěte také: Kremlíkův e-shop za 400 milionů? Uděláme jej zdarma, vyzval podnikatel a dal se do práce

V Týdeníku Echo a na EchoPrime se dozvíte více, získáte je zde.

Sdílet:

Hlavní zprávy

Weby provozuje SPM Media a.s.,
Křížová 2598/4D,
150 00 Praha 5,
IČ 14121816

Echo24.cz

×

Podobné články