CUPRA LEON: Auto se stylem i výkonem

CUPRA LEON

CUPRA LEON: Auto se stylem i výkonem
Pokud hledáte u svého příštího vozu nejen užitnou hodnotu, ale i výkon a styl, určitě se podívejte na nabídku značky Cupra. Od svého vzniku se v rámci koncernu VW velmi dobře vymezila. Foto: Cupra Leon
8
Auto
Sdílet:

Pokud hledáte u svého příštího vozu nejen užitnou hodnotu, ale i výkon a styl, určitě se podívejte na nabídku značky Cupra. Od svého vzniku se v rámci koncernu VW velmi dobře vymezila.

Už je to nějaký čas, co jsme vyzkoušeli úplně nový crossover značky (a první vlastní model) zvaný Formentor. Víceméně mu nebylo co vytknout. Nyní přišel čas na Cupru Leon, stojící na základě Seatu nižší střední třídy.

Cupra nabízí Leon ve dvou karosářských výbavách, jako kombi tradičního charakteru, ale netradičního stylu, nebo jako v našem případě v podobě pětidveřového hatchbacku. Už při prvním pohledu na efektní karoserii je všem jasné, že Leon si určitě nespletete s VW Golf ani s jiným koncernovým strojem. Právě naopak, Cupra zřetelně vystupuje z řady a v rámci koncernu splňuje představu individuality, podtrženou navíc jedinečnými odstíny karoserie. V našem případě matnou modrou barvou Petrol, která ještě zvýrazňuje ostré rysy.

Zájemci o naftové motory mají ovšem v případě Leonu smůlu – model je nabízen buď jako plug-in hybrid s benzinovým turbomotorem 1,4 litru a elektromotorem (výkony 204 a 245 koní), nebo s dvoulitrovým TSI o výkonu buď 245, nebo 310 koní. Všechny motory jsou spojeny s převodovkou DSG, v případě hybridů šestistupňovou, v případě benzinového pohonu se sedmistupňovou. Ještě doplníme, že nabídka u kombi zvaného SportsTourer je doplněna o vrcholnou verzi s pohonem všech kol, která u hatchbacku není k dispozici.

Foto: Foto: Cupra

Vrhneme se rovnou do futuristického interiéru testovaného hatchbacku, vybaveného dlouhou řadou sportovních doplňků. Líbí se nám nejen pevná sedadla se skvělým bočním vedením, ale i padnoucí volant obsahující nejen startovací tlačítko, ale i volič jízdních režimů. Nacházíme ideální posed a rozhlížíme se kolem. Smutné pousmání doprovází pohled na „páčku“ voliče převodovky, věc, na kterou si snad nikdy nezvykneme. Velmi pozitivní dojem z prostorného interiéru jinak narušuje pouze velký displej trčící z palubní desky. Ovládání známe z většiny koncernových vozů, není ani nijak hrozné, ale v ničem moc nevyniká. Netřeba dodávat, že většinu asistenčních systémů je nutné ovládat právě přes dotyk displejem. Oceňujeme přehledný přístrojový štít, umožňující zobrazení klasických „budíků“.

Testovaný vůz přichází v nejsilnější verzi, dosahující výkonu 300 koní. Čtyřválec s turbem posílá na přední kola točivý moment 400 Nm, dostupných v pásmu 2000 až 5200 otáček. Pro správné fungování motor vyžaduje benzin s oktanovým číslem 98. Při hmotnosti 1490 kg (i s řidičem) se za dobré palivo odmění schopností pokořit stovku za 5,7 sekundy a limitem je až omezovač v obligátních 250 km/h. Motor je parádní – volně a dravě se vytáčí do vysokých otáček s citelnou silou. Ve sportovním režimu navíc sportovní výfukový systém krásně bublá a prská, jak se na ostrý hatchback sluší a patří. V komfortním nastavení se naopak všechno uklidňuje, převodovka řadí hladce, adaptivní podvozek maličko změkne a projev motoru se zklidní. To se hodí, pokud zrovna převážíte třeba děti nebo babičku. I když kombi je praktičtější a nabídne 620 litrů zavazadlového prostoru, pro běžné potřeby dostačuje i hatchback a jeho 380 litrů. Výrobce slibuje spotřebu kolem 6,7 litru na 100 km, my jsme dokázali jezdit slušně za 8 litrů na 100 km s tím, že spotřeba výrazně stoupá podle toho, jak využíváte potenciál vozu.

Skvělé příplatkové brzdy Brembo zaslouží jen pochvalu, stejně tak velmi dobrá trakce předokolky. Velká 19palcovová kola s nízkou pneumatikou trochu snižují komfort, ideální je vybírat povrch s hladkým asfaltem, kde vynikne celkové sladění vozu.

I když vrcholné kombi je ještě rychlejší a umí mít čtyřkolku, silný hatchback nás svými schopnostmi přesvědčil. Hybridní nebo slabší benzinová varianta začínají na ceně 999 900 Kč, verze s výkonem 300 koní stojí od 1 119 900 Kč, kombi s pohonem AWD pak ještě o 100 000 Kč víc. Pokud chce někdo zůstat věrný koncernu a zároveň se odlišit, u Cupry najde, co hledá.

Plusy:

Motor, styl, trakce, brzdy, řízení.

Minusy:

Komfort podvozku na nerovnostech.

 

Sdílet:

Hlavní zprávy

×

Podobné články