Předvolební taktika. SPD bude nabízet vejce za 2 koruny či kilo párků za 50

VOLBY

Předvolební taktika. SPD bude nabízet vejce za 2 koruny či kilo párků za 50
Nabídka hnutí SPD. Foto: SPD
Domov

Echo24

Hnutí SPD Tomia Okamury se rozhodlo vystoupit z kolejí běžného předvolebního boje. Zatímco v minulosti dostávali lidé v kampaních koblihy či tradiční oranžové růže zadarmo, hnutí SPD jim bude prodávat párky a vejce. Chce tím tak podle letáku napravit působení mimo jiné premiéra Andreje Babiše (ANO) a dostat k lidem levné potraviny od pravých českých sedláků.

Lákadlem pro voliče pak nemá být pouze lokální charakter potravin, ale i jejich cena. Jak leták uvádí, hnutí zájemcům prodá vejce za dvě koruny za kus, zatímco v hypermarketu by stálo koruny tři. Podobné srovnání cen pak ukazuje hnutí i na cibuli, hovězím či bramborách. Nakoupit si pak budou na „Českých jarmarcích SPD“ lidé moci například i mléko za 12 korun za litr či levnější chléb a máslo.

Druhý leták s nabídkou hnutí SPD.
Druhý leták s nabídkou hnutí SPD. Foto: SPD

Akce se mají konat v srpnu a září, tedy před volbami do Poslanecké sněmovny. Nakoupit si budou moci příznivci SPD či českých potravin v krajských městech po celé republice od Ostravy, Olomouce po České Budějovice, Prahu či Plzeň. Přesný harmonogram pak hnutí zveřejní v průběhu července.

Podle SPD je cílem podpořit české zemědělce a prodej českých potravin za „férové ceny“. Letáky pokrývají hesla jako „Náš sedlák, dobrý sedlák!“ či „co Babiš a spol. zničili, SPD opět napraví“. Za deformací trhu pak podle druhého z letáků, který strana prezentovala na svém webu, stojí Evropská unie. „Můžete se těšit na 14 stánků a prezentaci potravin od českých zemědělců,“ dodává hnutí v tiskové zprávě.

Leták Českého jarmarku.
Leták Českého jarmarku. Foto: SPD

Sněmovní volby budou letos 8. a 9. října. Podle posledních předvolebních průzkumů preference hnutí SPD ve volebních modelech pohybují od 10 do 12 % hlasů.