Alláh a Mohamed na pivo nepatří. Německý pivovar se omlouvá za urážku islámu

Poprask kvůli zátkám

Alláh a Mohamed na pivo nepatří. Německý pivovar se omlouvá za urážku islámuNOVÉ
Ilustrační foto Foto:

FOTO: Shutterstock

1
Svět
Echo24
Sdílet:

Již příští měsíc začne v Rusku Mistrovství světa ve fotbale v roce 2018. Poněkud nechtěnou reklamu spojenou s touto událostí si však udělal německý pivovar Eichbaum z Mannheimu. Pivovar se rozhodl nahradit standardní víčka od pivních lahví víčky s vlajkami všech 32 zúčastněných zemí. Jedním z účastníků mistrovství světa je však také Saúdská Arábie, která má ve své státní vlajce šahádu, což je islámské vyznání víry. Pivovar se za víčka se šahádou již omluvil. O mediální pozornosti, které si pivovaru dostalo, informovalo Deutsche Welle.

Pivovar se v pátek po konzultacích se státními orgány rozhodl svoji reklamní kampaň s víčky zastavit. Eichbaum se také pokusí stáhnout všechny lahve s saúdskoarabskou vlajkou z obchodů. Pivovar k tomu poznamenal, že „se chce vyhnout dalším možným urážkám“. Na svoji obranu také uvedl, že si pivovar nebyl vědom toho, co text na saúdské vlajce znamená. „Pokud jsme vás neúmyslně urazili, omlouváme se,“ uvedl ve své omluvě pivovar. Konzumace alkoholických nápojů je v hluboce nábožensky založené Saúdské Arábii oficiálně zakázána.

I přes omluvu se na facebookovém profilu pivovaru strhla ostrá diskuze, která se také odrazila ve velmi rozdílném hodnocení. Část hodnotitelů dala pivovaru jednu hvězdičku za urážku, necitlivost atd., další část však pivovaru vyčítala přehnanou opatrnost až zbabělost. Jiná část uživatelů však za akci dala pivovaru plných pět hvězdiček. Z 1413 hodnocení jich 681 hodnotilo pivovar pěti hvězdičkami, zatímco nejnižší hodnocení udělilo pivovaru 697 uživatelů Facebooku.

Šaháda je jedním z pěti pilířů islámu. Její text znamená, že „vyznávám, že není božstva kromě Alláha a Mohamad je posel Boží“. Kromě Saúské Arábie má šahádu ve státní vlajce také Somaliland, používal ji i Taliban během své vlády v Afghanistánu.

V Týdeníku Echo a na EchoPrime se dozvíte více, získáte je zde.

Čtěte také: Korporace prosí o milost. Padají na kolena před hrstkou aktivistů

Němcům přestává chutnat pivo. Pivovary ho loni prodaly nejméně od znovusjednocení

Sdílet:

Hlavní zprávy

Weby provozuje SPM Media a.s.,
Křížová 2598/4D,
150 00 Praha 5,
IČ 14121816

Echo24.cz

×

Podobné články