10 Toyota RAV4

Toyota RAV4: Ještě komfortnější

autotest

Témata: ,

Dlouho očekávaná RAV4 překvapí ve všech ohledech – je komfortní, tichá, prostorná, kvalitní, úsporná a prodává se za dobrou cenu. Má to nějaký háček?

Toyota RAV4 je jedním z průkopníků dnes stále velmi populárního segmentu SUV. Svou kariéru zahájila v roce 1994 a od té doby prošla dlouhým vývojem v podobě pěti generací. Ta aktuální, pátá, není pouze evolucí vlastního předchůdce, ale naopak stojí na nové platformě a přináší dynamický design, korespondující s aktuálním jazykem značky.

RAV4 byla od začátku úspěšná a ve svém tažení chce rozhodně pokračovat i nadále. Například v roce 2017 se díky více než 810 000 kusům stala nejprodávanějším SUV světa a nová generace má značce pomoci v tomto trendu pokračovat.

Z hlediska rozměrů je nová RAV4 o 10 mm nižší, o 10 mm širší a o 5 mm kratší než dřív. Stojí ovšem na delším rozvoru a vyniká kratšími převisy, což má za následek prostornější interiér, ale zároveň to společně s vyšší světlou výškou pomůže při jízdě mimo asfalt.

Interiér moderních Toyot nelze, podobně jako exteriér, rozhodně označit za nudný. Právě naopak. Hezky zpracovaný a vymyšlený prostor pro posádku potěší kvalitními materiály, dobrým rozmístěním ovladačů, logikou a uživatelskou přívětivostí. Středový displej nabízí rychlé a přehledné ovládání všemožných funkcí, ocenění zaslouží skutečnost, že ovládání klimatizace a topení se stále děje pomocí mechanických ovladačů.

Při jízdě posádka ocení hlavně velmi pohodlná sedadla, a to zejména ta vpředu. Vzadu je skutečně dost místa pro běžně velké postavy, a to ve všech směrech. Nadprůměrný zavazadlový prostor nabízí 580 až 1690 litrů a je velmi dobře přístupný a využitelný (baterie jsou kompaktnější a umístěné pod zadními sedadly).

Toyota RAV4 je u nás nabízena se dvěma druhy pohonu (buď jen předních, nebo všech kol). Základem je benzinový dvoulitr o výkonu 173 koní, ovšem pro RAV4 je vhodnější hybridní pohon, sestávající z 2,5litrového čtyřválce a elektromotoru. Je nabízen se dvěma systémovými výkony, buď 218, nebo 222 koní. Silnější verze zvládne zrychlení na stovku za 8,1 s. Dynamicky je to dostatečná hodnota, celý pohon, doplněný o bezestupňovou převodovku e-CVT, navíc vyniká hladkým chodem, zcela nerušivým a komfortním projevem, na nějž si uživatel rychle zvykne.

Hybridní model taktéž exceluje spotřebou – při běžném ježdění se pohybuje klidně kolem 5 litrů benzinu na sto kilometrů, ale dá se dosáhnout i na nižší hodnoty. Záleží na jízdním stylu, využívání hybridních funkcí a profilu trati. Toyota v nové RAV4, stejně jako u jiných modelů, dokazuje, že její hybridní pohon je skutečně vyladěný k maximální efektivnosti. Pomáhá i možnost jízdy čistě na elektřinu, kterou pohon v rámci možností využívá dost často. Řízení modelu je poněkud odtažité a necitlivé, ale jinak jízdně nelze než RAV4 pochválit. Podvozek s lichoběžníkovými závěsy vpředu skvěle tlumí nerovnosti, jízda je skutečně komfortní, a to i na nerovných silnicích. V zatáčkách se vůz jen minimálně naklání, a navíc nemá tendenci k přehnané nedotáčivosti.

Toyota RAV4 se ve výbavě Active prodává od 719 900 Kč. Slušně vybavená verze s pohonem všech kol (který pro tento typ vozu rozhodně doporučujeme) stojí 949 900 Kč za verzi Comfort nebo 1 049 900 Kč za výbavu Selection. V rámci nabitého segmentu středních SUV to jsou normální ceny, navíc nehrozí, že se ztratíte v záplavě často zbytečných příplatků. V tomto ohledu je japonská logika pevně dělených výbav velmi příjemná.

Nová RAV4 je jednoznačně lepší než předchůdce, a to ve všech ohledech. Toyota jde správným směrem, v němž nevidíme chybu. Už teď je jisté, že svým novým SUV zaplaví silnice po celém světě podobně, jako to udělala s předchůdci.

 

Plusy:

Pohon, komfort interiéru a podvozku, prostor, spotřeba.

Minusy:

Nepřehledná karoserie, obratnost ve městě.


Vážení diskutující,
Echo24.cz chce umožnit svobodnou diskuzi, ale vyhrazuje si právo neukládat či mazat příspěvky urážlivé, vulgární, xenofobní, odkazy na jiné internetové stránky či takové příspěvky, které odporují obecné lidské slušnosti. Před vložením vašeho příspěvku prosím zkontrolujte, zda jste opravdu přihlášeni. V opačném případě se váš příspěvek ukáže jen na vašem monitoru, ale do diskuze se nezanese.