Toyota RAV4: Ještě komfortnější
Toyota RAV4
Dlouho očekávaná RAV4 překvapí ve všech ohledech – je komfortní, tichá, prostorná, kvalitní, úsporná a prodává se za dobrou cenu. Má to nějaký háček?
Toyota RAV4 je jedním z průkopníků dnes stále velmi populárního segmentu SUV. Svou kariéru zahájila v roce 1994 a od té doby prošla dlouhým vývojem v podobě pěti generací. Ta aktuální, pátá, není pouze evolucí vlastního předchůdce, ale naopak stojí na nové platformě a přináší dynamický design, korespondující s aktuálním jazykem značky.
RAV4 byla od začátku úspěšná a ve svém tažení chce rozhodně pokračovat i nadále. Například v roce 2017 se díky více než 810 000 kusům stala nejprodávanějším SUV světa a nová generace má značce pomoci v tomto trendu pokračovat.
Z hlediska rozměrů je nová RAV4 o 10 mm nižší, o 10 mm širší a o 5 mm kratší než dřív. Stojí ovšem na delším rozvoru a vyniká kratšími převisy, což má za následek prostornější interiér, ale zároveň to společně s vyšší světlou výškou pomůže při jízdě mimo asfalt.
Interiér moderních Toyot nelze, podobně jako exteriér, rozhodně označit za nudný. Právě naopak. Hezky zpracovaný a vymyšlený prostor pro posádku potěší kvalitními materiály, dobrým rozmístěním ovladačů, logikou a uživatelskou přívětivostí. Středový displej nabízí rychlé a přehledné ovládání všemožných funkcí, ocenění zaslouží skutečnost, že ovládání klimatizace a topení se stále děje pomocí mechanických ovladačů.
Při jízdě posádka ocení hlavně velmi pohodlná sedadla, a to zejména ta vpředu. Vzadu je skutečně dost místa pro běžně velké postavy, a to ve všech směrech. Nadprůměrný zavazadlový prostor nabízí 580 až 1690 litrů a je velmi dobře přístupný a využitelný (baterie jsou kompaktnější a umístěné pod zadními sedadly).
Toyota RAV4 je u nás nabízena se dvěma druhy pohonu (buď jen předních, nebo všech kol). Základem je benzinový dvoulitr o výkonu 173 koní, ovšem pro RAV4 je vhodnější hybridní pohon, sestávající z 2,5litrového čtyřválce a elektromotoru. Je nabízen se dvěma systémovými výkony, buď 218, nebo 222 koní. Silnější verze zvládne zrychlení na stovku za 8,1 s. Dynamicky je to dostatečná hodnota, celý pohon, doplněný o bezestupňovou převodovku e-CVT, navíc vyniká hladkým chodem, zcela nerušivým a komfortním projevem, na nějž si uživatel rychle zvykne.
Hybridní model taktéž exceluje spotřebou – při běžném ježdění se pohybuje klidně kolem 5 litrů benzinu na sto kilometrů, ale dá se dosáhnout i na nižší hodnoty. Záleží na jízdním stylu, využívání hybridních funkcí a profilu trati. Toyota v nové RAV4, stejně jako u jiných modelů, dokazuje, že její hybridní pohon je skutečně vyladěný k maximální efektivnosti. Pomáhá i možnost jízdy čistě na elektřinu, kterou pohon v rámci možností využívá dost často. Řízení modelu je poněkud odtažité a necitlivé, ale jinak jízdně nelze než RAV4 pochválit. Podvozek s lichoběžníkovými závěsy vpředu skvěle tlumí nerovnosti, jízda je skutečně komfortní, a to i na nerovných silnicích. V zatáčkách se vůz jen minimálně naklání, a navíc nemá tendenci k přehnané nedotáčivosti.
Toyota RAV4 se ve výbavě Active prodává od 719 900 Kč. Slušně vybavená verze s pohonem všech kol (který pro tento typ vozu rozhodně doporučujeme) stojí 949 900 Kč za verzi Comfort nebo 1 049 900 Kč za výbavu Selection. V rámci nabitého segmentu středních SUV to jsou normální ceny, navíc nehrozí, že se ztratíte v záplavě často zbytečných příplatků. V tomto ohledu je japonská logika pevně dělených výbav velmi příjemná.
Nová RAV4 je jednoznačně lepší než předchůdce, a to ve všech ohledech. Toyota jde správným směrem, v němž nevidíme chybu. Už teď je jisté, že svým novým SUV zaplaví silnice po celém světě podobně, jako to udělala s předchůdci.
Plusy:
Pohon, komfort interiéru a podvozku, prostor, spotřeba.
Minusy:
Nepřehledná karoserie, obratnost ve městě.