Aplikace přinutí diváky zhlédnout reklamu až do konce. Bude sledovat obličej

UMĚLÁ INTELIGENCE A REKLAMA

Aplikace přinutí diváky zhlédnout reklamu až do konce. Bude sledovat obličej
Umělá inteligence je už v reklamním průmyslu využívína, nově by si vaši pozornost mohla vynutit. Foto: Shutterstock
1
Svět
Echo24
Sdílet:

V době reklamních blokátorů totiž mnoho internetových firem bojuje s nízkými příjmy z inzerce. Firma Movie Pass, která za nízký poplatek nabízí vstupenky do kin, se rozhodla problém vyřešit po svém. Ke vstupenkám získáte přístup, až v momentě kdy zhlédnete v mobilní aplikaci reklamy. Dohlížet na vás bude sama aplikace díky technologii na rozpoznání obličeje. Informuje o tom například The Independent.

„Je to způsob jak zabránit mezeře v našem modelu a vytvořit mnohem efektivnější systém,“ uvedl spoluzakladatel společnosti Stacey Spikes. Firma už nabízela několik vstupenek do kin měsíčně za 10$. Tento obchodní model, který musel být později zredukován na pouze 3 vstupenky měsíčně, se však neosvědčil, když firma v roce 2019 vyhlásila bankrot.

V roce 2021 však obnovila činnost a majitelé věří, že tentokrát bude úspěšnější. Nově díky technologii sledující vaší pozornost chce inzerentům zaručit, že jejich reklamu shlédnete celou. Do budoucna, také plánuje propojení přímo s inzerenty, kdy bude nabízet kredity za navštívení stránky inzerenta. „Když reklamu sleduji přehrává se, ale když se budu dívat jinam, zastaví se,“ popisuje fungování aplikace Spikes. K sledování pozornosti uživatele využívá kameru v mobilu a algoritmy sledující obličej uživatele.

Nejedná se o první využití technologie na rozpoznávání obličejů v reklamním průmyslu. V minulých letech používaly některé firmy kamery přímo v bilboardech, aby upravily reklamu na míru, podle demografických ukazatelů zákazníků v okolí. Nyní vás však aplikace donutí reklamu shlédnout celou.

Sdílet:

Hlavní zprávy

×

Podobné články