Nenápadný služebník: Opel Astra Sports

AUTO

Nenápadný služebník: Opel Astra Sports 7
Auto
Sdílet:

Opel Astra má v portfoliu značky své pevné a stálé místo. I přes výraznou elektrifikaci posledních let je tento model stále dostupný s benzinovým i naftovým motorem. Je to příjemný a nenáročný společník.

Aktuální generace Opelu Astra je nabízena buď jako hatchback, nebo kombi zvané Sports Tourer. Od faceliftu v roce 2021 je nabízena pouze s tříválcovými turbomotory s různými výkony. Vyzkoušeli jsme verzi s tříválcem 1.5 CDTi, který na přední kola přenáší výkon 122 koní, což stačí ke zrychlení na 100 km/h za 10,5 s a maximální rychlost zcela dostatečných 210 km/h. Pro rodinné kombi nižší střední třídy jsou to fajn hodnoty, reálně je dynamika příjemná, dostačující a využitelná pro bezpečné předjetí. Motor prozrazuje svou konstrukci typickým klepavým zvukem, ale jakmile se roztočí, je celkem kultivovaný. Sice postrádá charakter, ale zase umí těšit velmi příjemnou spotřebou – v pohodě jezdí kolem 5 litrů nafty na 100 km, což při 48litrové nádrži znamená ohromný dojezd až kolem 1000 kilometrů. I když v nabídce existuje i devítistupňový automat, manuální šestistupňová převodovka s delšími dráhami a dobrým odstupňováním je zcela v pohodě.

Astra nabízí nenápadný, nenucený a konzervativní design. Dá se nazvat hezkým vozem, ale nepřitahuje žádnou pozornost. Je prostě služebníkem, funkčním, nenáročným parťákem s velkou užitnou hodnotou. Interiér je příjemně prostorný a jednou z výhod stárnoucího modelu je hezký přístrojový štít klasického charakteru i mechanické ovladače všeho podstatného uprostřed palubní desky. Líbí se nám i rychlý infotainment s přehledným menu a dobrou funkčností. Sedadla jsou z hlediska držení těla průměrná, ale i při dlouhém ježdění se ukazují jako dostatečně pohodlná. Běžná postava se i dozadu usadí úplně normálně a karoserie Sports Tourer samozřejmě potěší milovníky velkého prostoru – ten zavazadlový nabízí 540 až 1630 litrů a díky širokému víku a nízké nákladové hraně bez problémů pobere vše potřebné. Interiér má příjemné materiály a dobrou ergonomii, takže si na ovládání všemožných prvků (většina pokročilých bezpečnostních asistentů je dostupná od střední výbavy) velmi rychle zvyknete. Nechybějí ani dobře vyřešené a dostatečné odkládací prostory.

Astra nás potěšila neutrálně nastaveným posilovačem řízení, s nímž se vůz snadno a přesně ovládá. Ani 17palcové disky se výrazněji nepodepsaly na jízdním komfortu, podvozek bez problémů zvládá nerovnosti českých silnic a během jízdy se do dobře odhlučněného interiéru nedostávají žádné nepříjemné rázy či pazvuky. S Opelem Astra se jezdí skutečně příjemně, jen nelze očekávat nějaký řidičský požitek – je prostě funkčním autem, zaměřeným na komfort, dobrou ovladatelnost a s naftovým motorem i nízkou spotřebu paliva.

Opel nabízí Astru Sports Tourer ve třech výbavových stupních – Edition, Elegance a Ultimate. Základ lze v rámci akčního ceníku pořídit za 419 990 Kč (1.2 Turbo 110 k), vrchol tvoří verze Ultimate (1.5 CDTI 122 k) s automatickou převodovkou za 599 990 Kč. Už základní výbava je velmi bohatá a pro plnohodnotné využití vozu je ideálem střední výbava Elegance (má například automatickou dvouzónovou klimatizaci, varování před čelní kolizí, slušně účinné LED ECO světlomety či ergonomické sedadlo řidiče). S naftovým motorem se dá pořídit za velmi přívětivých 479 990 Kč.

Celkově se dá říct, že Astra Sports Tourer je dobré, nenáročné auto, které nestojí nesmysl a má nízké provozní náklady. Většina věcí se stále ovládá pohodlně postaru tlačítky, například i start-stop systém nebo držení v pruzích. Je to auto, které vás nechytne za srdce, ale víceméně mu není moc co vytknout. Bylo by dobré, kdyby v nabídce existovala verze s výkonem aspoň 150 koní a s kultivovanějším projevem čtyřválce. Nová generace Astry (L) už se nám pomalu blíží, ale zároveň je teď ideální doba koupit levnou a v mnoha ohledech tradiční generaci. Tedy pokud budete mít to štěstí a nějakou seženete.

 

Plusy:

Úsporný motor, komfortní podvozek, prostor.

Minusy:

Grafika couvací kamery, chybí silnější motor.

Sdílet:

Hlavní zprávy

Kola se točí naprázdno

KOMENTÁŘ

Před volbami málokterý politik činí velká rozhodnutí bez zřetele na reakci veřejnosti. Takže když se ministr dopravy Kupka rozhodne oznámit tři týdny před ...

00:06

Weby provozuje SPM Media a.s.,
Křížová 2598/4D,
150 00 Praha 5,
IČ 14121816

Echo24.cz