Mráz přichází z Kalifornie. Cenzury na sociálních sítích přibývá – od USA po Česko

ECHOPRIME

Mráz přichází z Kalifornie. Cenzury na sociálních sítích přibývá – od USA po Česko
Donald Trump před podpisem nařízení pro Federální komisi pro komunikaci, aby zkoumala, jestli se Twitter, Facebook nebo Google dopouštějí politické cenzury. Tomu, kdo bude shledán vinným, má být odebrána výjimka, která sociální sítě chrání před žalobami z nactiutrhání. Washington 28. května 2020. Foto: Foto: Profimedia.cz
3
Týdeník
Daniel Kaiser
Sdílet:

Po vlně protirasistických protestů v Americe a Británii si mnoho lidí klade otázku, do jaké míry byly násilnosti a rabování při demonstracích vypovídající pro celé hnutí Black Lives Matter. Avšak videa se záběry chaosu a naprostého bezvládí v centrech měst nejenže se neobjevovala ve velkých televizích (kde už by je asi nikdo nečekal), ale i ze sociálních sítí postupně mizela. Kdosi je mazal.

Na takto emotivním pozadí získávají hned větší pozornost případy cenzury na Facebooku, Twitteru, Googlu, který vlastní YouTube (všechny jsou usazené v Kalifornii). Důvod stěžovat si na cenzuru prováděnou pod heslem boje s „nenávistným projevem“ nebo „fake news“ mají především populisté, ale i normální konzervativci, křesťanské pro-life skupiny a podobně.

Nenávistný projev i fake news jsou jak známo notoricky gumové termíny, do nichž už dnes lze zahrnout téměř jakýkoli (pravicový) názor, pokud se vás nějak dotkl. Avšak i informace a studie o covidu-19, které protiřečily oficiálnímu výkladu Světové zdravotnické organizace (WHO), padaly v uplynulých týdnech za oběť čištění. A WhatsApp (patří Facebooku) během pandemie zablokoval přeposílání jedné zprávy víc než pěti lidem, když si uvědomil, že masově se v tu chvíli přeposílají hlavně zprávy, které nějak zpochybňují oficiální výklad o covidu.

Google přiznává, že zpravodajství o covidu firma fedruje a potlačuje podle linie zdravotních úřadů té které země a ovšem podle WHO. Vzhledem k tomu, že názory WHO na různé aspekty covidu-19 se průběžně měnily, tu ze sebe kalifornská firma zadarmo udělala šaška.

Celý text Daniela Kaisera si můžete přečíst na EchoPrime ZDE nebo v tištěním vydání Týdeníku Echo.

Foto: Týdeník Echo

 

Sdílet:

Hlavní zprávy

Weby provozuje SPM Media a.s.,
Křížová 2598/4D,
150 00 Praha 5,
IČ 14121816

Echo24.cz

×

Podobné články