Mafra loni spadla do ztráty 868 milionů korun

ZTRÁTA MAFRY

Mafra loni spadla do ztráty 868 milionů korun
Sídlo společnosti Mafra. Foto: Aktron / Wikimedia Commons
2
Ekonomika

Echo24

Vydavatelství Mafra loni vykázalo ztrátu 868 milionů Kč proti předchozímu zisku 15 milionů. Celkový obrat klesl o půl miliardy na 2,66 miliardy korun. Důvodem snížení obratu jsou vládní ekonomická opatření kvůli koronaviru, které se projevily na poklesu inzerce. Ztrátu pak z velké části zapříčinila tvorba opravných položek k dlouhodobým aktivům. Vyplývá to z výroční zprávy společnosti. Mafra, která patří pod holding Agrofert ze svěřeneckých fondů premiéra Andreje Babiše, vydává deníky Mladá fronta Dnes, Lidové Noviny a Metro nebo zpravodajský portál iDnes.

Utlumení české ekonomiky mělo největší dopad na inzertní příjmy, kde nastal pokles ve všech madiatypech. Obdobný vývoj zaznamenal také prodej časopisů a novin, kde došlo k poklesu ve volném prodeji i k rušení předplatného ze strany velkých předplatitelů, uvedla firma. Rostl naopak záběr on-line aktivit, zejména iDnesu a jeho placené nadstavby Premium.

Celá skupina Mafra zahrnující vedle vydavatelství i digitální agenturu Acomware, Rádio Impuls, hudební televizi Óčko nebo virtuálního operátora Mobil.cz, vykázala tržby 3,47 miliardy korun. Hospodářský výsledek pak zásadně ovlivnila tvorba opravných položek v celkové výši 791 milionů Kč k dlouhodobému majetku mateřské společnosti.

„Uplynulý rok byl díky pokračující pandemii velmi náročný a zasáhl celé vydavatelské odvětví. Díky realizaci úspor ve všech oblastech podnikání mediální skupiny se podařilo dopady poklesu tržeb v rámci mediální skupiny Mafra z výrazné části minimalizovat a na naší silné pozici největšího multimediálního domu na českém trhu ani složité covidové podmínky nic nezměnily,“ uvedl předseda představenstva Mafry Štěpán Košík v nedávné tiskové zprávě.

Mediální skupina Mafra je největším multimediálním domem na českém trhu, který prostřednictvím svých produktů pravidelně osloví 3,2 milionu čtenářů tisku a měsíčně 7,5 milionu návštěvníků internetu. Celková čtenost titulů vydavatelství je 5,02 milionu čtenářů, což představuje 56,8 procenta populace v ČR ve věku 12 až 79 let.

Foto: Týdeník Echo