Skandály slavíka rozzlobily sponzora, Karlovarské minerální vody zvažují odchod

Skandály slavíka rozzlobily sponzora, Karlovarské minerální vody zvažují odchodNOVÉ
Domov

problematické hlasy

Generální partner hudební ankety Český slavík, Karlovarské minerální vody (KMV), se distancuje od postupu pořadatelské agentury Musica Bohemica při vyhodnocení výsledků soutěže. Pokud organizátoři situaci nevysvětlí, zváží firma odchod ze soutěže, uvedl dnes v tiskové zprávě generální ředitel KMV Alessandro Pasquale. Pořadatelé se rozhodli přiznat kontroverzní skupině Ortel a jejímu zpěvákovi kvůli údajné podpoře nad rámec pravidel stejný počet bodů jako loni.

KMV, jejíž značka minerální vody Mattoni je v názvu soutěže, postup považuje za netransparentní. Ředitel agentury Musica Bohemica Jaroslav Těšínský věří, že se vše podaří vysvětlit a spolupráce bude pokračovat.

„Podle dostupných informací a dosavadního vývoje se zdá, že organizátor Českého slavíka přistoupil k vyhodnocení ankety v kategorii zpěvák a skupina netransparentně a od tohoto postupu se distancujeme. Je pro nás nepřípustné, aby interpreti v jakékoli kategorii, na jakékoli příčce, získali pocit pochybnosti o svém umístění v anketě. Jestliže organizátor současnou situaci nevyjasní, budeme nuceni přezkoumat naše smluvní vztahy a zvážit i možnost našeho odchodu od partnerství ankety Český slavík,“ napsal Pasquale.

„Bereme to jako názor našeho partnera, který respektujeme a celá situace nás netěší. Dohoda o spolupráci se uzavírá každý rok znovu. Věříme, že se nám celou záležitost podaří vysvětlit a budeme jednat o pokračování spolupráce na dalším ročníku,“ řekl ČTK Těšínský.

Musica Bohemica při analýze hlasování v anketě dospěla k závěru, že kapela Ortel a její lídr Tomáš Ortel dostali podporu nad rámec pravidel fair play. Pořadatel se proto rozhodl jim započíst stejný počet bodů, jako měli loni. Ortel tak skončil druhý v kategorii skupin a její lídr třetí v kategorii zpěváků. Během sobotního vyhlašování výsledků ankety o tom organizátor neinformoval, oznámil to až později na internetu.

Porušení fair play spatřuje organizátor ankety především v obsahu facebookového profilu Tomáš Ortel Českým slavíkem 2017, který vyzýval k zapojení do organizované akce, aby se konkrétní subjekt stal Českým slavíkem. „Pokud má být anketa postavena na zasílání hlasů od fanoušků, pak těžko já jako interpret mohu ovlivnit způsob, jak se mezi sebou příznivci domlouvají o strategii vedoucí k vítězství daného hudebníka,“ reagoval Tomáš Ortel.

Podle webu ankety spolupracuje Mattoni se soutěží od roku 1999, její jméno je i v názvu soutěže. Vysvětlení organizátorů, proč odebrali hlasy skupině Ortel, požaduje také vítěz ankety skupina Kabát. „Kabát má zlatého slavíka právem, protože pro ně se hlasovalo v souladu s pravidly,“ konstatoval Těšínský.

Podle Pasqualeho firma nesouhlasí s žádnými projevy násilí či xenofobie, s níž je Ortel někdy spojován, podpora soutěže podle něj není podporou jednotlivých interpretů, ale celé české hudební scény. Firma je mimo jiné partnerem také literárních cen Magnesia Litera nebo filmových cen Český lev. Dění v rámci Českého slavíka však podle Pasqualeho poškozuje jméno firmy. „Znovu prohlašujeme, že o pravidlech a všech významných krocích rozhodoval a rozhoduje vždy samostatně pořadatel ankety. Je to od prvního ročníku jeho výsostné právo, které po celou dobu respektujeme,“ uzavřel Pasquale.

Skupina Kabát se chce k situaci a případnému vrácení ceny vyjádřit dnes před svým večerním vystoupením v pražské O2 areně. Kapela v neděli uvedla, že je sdělením organizátorům „přinejmenším překvapena“. „S nepředstíranou radostí jsme včera (v sobotu) večer převzali ceny za první místo v kategorii Skupina roku, a teď se nemůžeme zbavit dojmu, že jsme se stali součástí hry, kterou nechceme hrát,“ uvedla. Se situací nesouhlasí ani frontman kapely Olympic Petr Janda.

Čtěte také: Podivnosti kolem Ortelu: organizátoři Slavíka kapele upravili hlasy

V Týdeníku Echo a na EchoPrime se dozvíte více, získáte je zde.

Související články