2 KOMERČNÍ SDĚLENÍ

Neviditelné webové stránky? Dosáhněte nápravu pomocí SEO

Témata:

Chcete, aby vaše webové stránky neupadly v zapomnění a rádi byste je dostali ke všem uživatelům internetu? Takovou moc mají optimalizace www stránek – SEO.

Internet je velice důležité prostředí, které hraje významnou roli i pro úspěšnost prodeje nabízených produktů a služeb. Pokud chcete uspět na trhu, tak musíte vlastnit také webové stránky. Webové stránky se však do prostředí internetu nedostanou pouhým vytvořením a potřebují zviditelnění. A jak na to, tak o tom nám už něco víc řekne jednatel firmy zabývající se procesy SEO, kterého služby využívají spokojení klienti v ČR i na Slovensku.

Řeknete nám, co je SEO a proč je pro webové stránky a úspěchy firem tolik důležité?

Začnu jednoduchým příkladem, který se děje denně. Uživatelé internetu hledají informace, prohlížejí, nakupují. A právě tímto způsobem se dostávají na webové stránky či e-shopy, které hledané produkty, služby a informace poskytují. Avšak pokud takové www stránky nejsou na internetu viditelné, tak se k nim uživatelé ani nemohou dostat. Takže www stránky potřebuji správné nastavení k tomu, aby byly přátelské pro vyhledávače, jako je třeba Google a Seznam, které uživatelé využívají nejvíce. No a tady začíná důležitá role pro SEO. SEO je zkratka pro Search Engine Optimization a v češtině lze stručně popsat jako optimalizace pro vyhledávače. SEO zajistí, aby se webové stránky nejen, že zobrazovaly ve vyhledávačích, ale dokonce na předních pozicích a tím se zvýšila i jejich návštěvnost. Takže právě proto je SEO důležité pro firmy a jejich úspěchy a zisky pomocí webových stránek.

Jak proces SEO následně probíhá a jaké metody k úspěchu webových stránek využívá?

Tak především je potřebné získat co nejvíce informací o produktech a službách klienta, pochopit jeho konkrétní požadavky a cíle. Proto je v tomto procesu důležitý nejen profesionální, ale i individuální přístup. Následně se provádí analýza webu, jeho správné nastavení a odstranění chyb, analýza a nastavení klíčových slov, linkbuilding. SEO se neprovádí jednorázově, ale jde o dlouhodobý proces, takže nelze očekávat splnění cílů okamžitě. Kromě zmíněných faktorů jsou součástí SEO například hustota klíčových slov, relevance obsahu, správně vyplněné zdrojové kódy, struktura stránek, nadpisy, PR články, blogy, sociální sítě, vhodná volba domény a mnoho dalšího. Všechny tyto faktory dokážou ovlivnit viditelnost a pozici vašich webových stránek. Jednoduše musí být pro prostředí vyhledávačů přátelské.

Takže SEO se snaží o to, aby vyhledávače jako Google a Seznam vzaly www stránky na milost?

Tak jako musíte pozitivně zapůsobit v nové práci na své nadřízené a kolegy, tak musí webové stránky zapůsobit na vyhledávače. Takže pokud www stránky zaujmou nepřátelský postoj v podobě nesprávného nastavení a spoustou chyb a nedostatečným zájmem prorazit na internetu, vyhledávače je vyhodnotí jako nevhodné a pro uživatele internetu se stanou neviditelnými. Takže vaše www stránky musí být vyhledávači vyhodnocené jako lepší než konkurence. A tím nejdůležitějším prvkem úspěchu a zviditelnění webových stránek ve vyhledávačích je kvalitní obsah a správné nastavení.

A jak zjistím, jak je na tom momentálně můj web?

Dostavení pozitivních výsledků pomocí SEO vyžaduje intenzitu a trpělivost, a především dobrou strategii a na slovo vzatého specialistu SEO. Pokud chcete vědět, jestli je váš web viditelný, tak nejrychlejším způsobem je zadání klíčových slov do vyhledávače nebo můžete využít nástroje určené přímo k testování.


Vážení diskutující,
Echo24.cz chce umožnit svobodnou diskuzi, ale vyhrazuje si právo neukládat či mazat příspěvky urážlivé, vulgární, xenofobní, odkazy na jiné internetové stránky či takové příspěvky, které odporují obecné lidské slušnosti. Před vložením vašeho příspěvku prosím zkontrolujte, zda jste opravdu přihlášeni. V opačném případě se váš příspěvek ukáže jen na vašem monitoru, ale do diskuze se nezanese.