1 útraty turistů v Česku

Kteří turisté loni v Česku nejvíc utráceli? Číňané, Rusové a Izraelci

NOVÉ

Témata:

 V Česku loni z turistů nejvíc utráceli Číňané. Jejich podíl na celkových útratách zahraničních turistů ze zemí mimo EU stoupl meziročně o tři procentní body na téměř 31 procent. Průměrně nechali v obchodech 17 907 korun. Na druhém místě byli návštěvníci z Ruska, s podílem 25 procent, což je meziročně o zhruba dva procentní body více. Vyplývá to z údajů společnosti Global Blue, která turistům ze zemí mimo EU zprostředkovává vracení DPH.

Průměrná hodnota nákupu Rusů klesla na 7096 korun. Na třetím místě byli turisté z Izraele (šest procent). Oproti roku 2016 se pořadí v žebříčku zásadním způsobem nezměnilo. Meziročně klesl podíl útrat turistů z USA, Thajska a UAE.

„U ruských turistů se složení nákupů výrazně nezměnilo. Nejvíce nakupují módu (66 procent) a šperky (12 procent). Útraty v těchto kategoriích meziročně vzrostly v průměru o 27 procent. Složení nákupů čínských turistů je podobné. Na prvním místě je móda (52 procent), na druhém šperky (34 procent),“ uvedla mluvčí společnosti Zuzana Roubíčková.

Podle odhadu agentury CzechTourism se loni v tuzemských hotelech, penzionech a kempech ubytovalo kolem deseti milionů zahraničních turistů, meziročně o desetinu víc. V roce 2016 do Česka přijelo 356 tisíc čínských turistů, 407 tisíc Rusů a 168 tisíc návštěvníků z Izraele. Čínských turistů v Česku v posledních letech výrazně přibylo, naopak počet návštěvníků z Ruska se od roku 2015 propadá.

Po započítání turistů, kteří se v Česku neubytovávají, jsou čísla vyšší. Podle statistik CzechTourismu a Českého statistického úřadu do Česka přijelo v roce 2016 rekordních 31,1 milionu zahraničních návštěvníků. V hotelech, penzionech, kempech a v soukromí se jich z toho ubytovalo 12,2 milionu. Dalších 16,2 milionu byli jednodenní návštěvníci a 2,6 milionu cizinců byli tranzitující návštěvníci. Hlavními důvody návštěvy ČR jsou především nákupy a dovolená. Nejvíc jednodenních návštěvníků přijíždí z Německa (40 procent). V případě turistů, kteří se v ČR ubytují, tvoří největší skupinu také Němci, kterých bylo 1,9 milionu. Dále jsou to Italové a Britové.

V Týdeníku Echo a na EchoPrime se dozvíte více, získáte je zde.

Čtete také: Špatný marketingový plán, špatný nosič