1 negativní hodnocení převažovala

Ruské státní televize zrušily u Putinova projevu „lajky“ a ohlasy

, NOVÉ

Témata: ,

Ruské státní televize Pervyj kanal a Rossija 24 na svých internetových stránkách skryly údaje o počtu kladných a záporných ohodnocení pod novoročním projevem prezidenta Vladimira Putina a také zrušily komentáře uživatelů. Povšimla si toho ruská nezávislá média, která tento počin přisuzují skutečnosti, že počet negativních ohlasů výrazně převyšoval pozitivní „lajky“. Než ohodnocení zmizela, rozhlasová stanice Echo Moskvy se dopočítala na webu stanice Pervyj kanal 66 000 ohodnocení „nelíbí“ oproti 12 000 hodnocení „líbí“.

Celostátní televize NTV naopak na webu výsledky ponechala. Skóre je tam pro novoroční projev hlavy ruského státu nepříznivé, a to v poměru 30 000 záporných ku 8500 pozitivním ohodnocením.

Rádio Svoboda připomnělo, že videozáznam z Putinovy „velké“ tiskové konference na webu stanice Rossija 24 nabral 51 000 negativních ohodnocení ku 15 000 kladných ohlasů.

Putin v novoročním projevu popřál krajanům, aby v jednotě směřovali k většímu rozvoji země. „Žijeme v turbulentních, dynamických a protichůdných časech, ale můžeme i musíme udělat všechno pro to, aby se Rusko mohlo úspěšně rozvíjet,“ uvedl Putin. „Výzvám, před kterými naše společnost a země stojí, můžeme čelit pouze společně. Naše jednota nám umožní dosáhnout nejvyšších cílů,“ dodal prezident, slavící 20 let u kormidla moci.

Právě v novoročním projevu 31. prosince 1999 tehdejší prezident Boris Jelcin nečekaně abdikoval a předal prezidentské pravomoci tehdy ještě málo známému premiérovi Putinovi. Nyní sedmašedesátiletý Vladimir Putin se od té doby udržel na vrcholu ruské politické scény; do prezidentské funkce byl znovu zvolen naposledy v březnu 2018. Od té doby ale popularita čtyřnásobné hlavy státu poklesla.

Čtěte také: Dříve špion, poté nejmocnější muž Ruska. Před 20 lety Jelcin svěřil zemi Putinovi

,