Jak bez starostí a s jistou prodat auto?

KOMERČNÍ SDĚLENÍ

Jak bez starostí a s jistou prodat auto? 4
INZERCE

Ajedeš

Jak prodat auto, o nic se nestarat a zároveň nechodit do bazaru? Tuhle otázku si položila třičlenná mise s cílem změnit způsob, jakým se v Česku prodávají auta, přesně před rokem. Byl to rok, který by nikdo nevymyslel ani v nejdivočejším snu. Přesto dnes slaví. Ukázalo se, že zprostředkování prodeje auta podobným způsobem jako nemovitostí, kdy auto zůstává u majitele v garáži a vše se točí kolem něj, se lidem zalíbil. Stačí kliknout na ajedes.

Počet lidí, které opravdu trápil prodej jejich auta, byl skutečně vysoký. Oproti očekávání se ale též ukázalo, že k úspěchu na poli prodejním může stačit poměrně přímočarý přístup. „První měsíce byly opravdu těžké, protože prodeje zkrátka nebylo možné realizovat nijak, díky pandemii. Covid-19 se koneckonců nevyhnul ani našim řadám, po Vánocích a v druhé půlce zimy to bylo dokonce ještě horší. Oživení s přicházející s jarem ale bylo úžasné! Do té doby nevyzkoušená platforma nás nenechala na holičkách a nejen práce celého týmu, ale hlavně upřímnost přinesla své ovoce. Jeden příklad za všechny, podle statistik Cebia Autotracer je více jak 25 % aut starších 5 let a 60% starších 10 let havarovaných, kdežto 99,6 % všech inzerovaných aut je, dle jejich prodejců, nehavarovaných. Někdo tu tedy zjevně neříká věci tak, jak se mají. My vše říkáme otevřeně, i to nelichotivé. Poměrně záhy se nám tak podařilo nastavit tempo, které až pětinásobně překonává průměr českého trhu v době prodeje, a především jsme si odnesli desítky recenzí „5 z 5“ od spokojených zákazníků. I díky tomu jsme brzy polomili break-even point a rosteme dále již z profitů, přitom stačilo jen plnit sliby a mluvit pravdu“, říká k tomu Michal Skuhrovec.

Foto: Ajedeš

Jak je ale možné prodat auto výhodně pro prodávajícího a zároveň za zlomek času vůči průměru trhu? Daniel Honzík vysvětluje „Je to poměrně jednoduché, prostě upřímnost a preciznost. Už od začátku jsme do projektu vstupovali s tím, že chceme změnit kulturu prodeje ojetých aut, protože jsme jí byli sami zklamáni. Úžasné je, že náš přístup lidé oceňují. Jistě tomu pomáhá i fakt, že za naše klienty obstaráme opravdu vše a vozy připravujeme co nejprecizněji, nehledě na jejich cenu. Díky naprosté transparenci našich procesů i tvrzení kupující na trhu upřednostňují právě naše nabídky, a tak je naše průměrná doba prodeje 21 dní, kdežto tržní průměr 110 dní. Navíc mají klienti své vozy stále u sebe a mohou je používat. To samozřejmě na naší straně vyvolává náklady, což ale vyrovná efektivita, kterou nám pomáhá dosáhnout naše digitální platforma. Z procesu prodeje jsme odstranili spoustu papírů a prostojů, vše je online a my, Ajedeš, nemusíme stát vedle sebe a nosit dokumenty od kopírky ke kopírce“.

Foto: Ajedeš

Poslední měsíce médii hýbaly zprávy o vlivu pandemie na nedostatek vozů jak nových, tak ojetých, ceny ojetin měly dokonce růst. Jaký to však mělo vliv na tento startup, bylo díky tomu zprostředkování snazší? „Tato mince má bohužel dvě strany. Jakkoliv nových aut byl nedostatek a ojetá tak získala více pozornosti, i těchto bylo málo. Potenciální prodávající je zkrátka neměli čím nahradit. Navíc vozový park je v Česku stále poměrně starý, proto jen menší část trhu ojetin mohla reálně konkurovat autům novým. Mnoho prodejů se nám tímto způsobem posunulo dokonce až takříkajíc na neurčito. Právě do náběru vozů k prodeji jsme investovali velké množství naší snahy“, shrnuje Michal Skuhrovec.

Foto: Ajedeš

Řečí čísel Ajedeš zaznamenalo 2.482 vstupů zákazníků do jejich oceňovací aplikace, která, za přispění ruky člověka, poskytuje cenový odhad vozidla zdarma. I z těchto se rekrutovala prodaná vozidla v celkové hodnotě 12.037.500 Kč. A že platforma Ajedeš a její tým zvládne opravdu cokoliv, ilustruje i cenové rozpětí zprostředkovaných aut, kdy nejdražším se stalo zánovní Audi S6 s cenou necelého 1,5 milionu korun, a naopak nejlevnějšími několikero městských vozů shodně za 59 tisíc korun. Ze všech vozů nakonec 3 našly svou cestu, i přes hraniční omezení, do ciziny, kdy export proběhl též pod taktovkou Ajedeš.

„Jak jsme již na začátku říkali, lidský kontakt nikdy nebude v projektu chybět, všechny prohlídky a závěrečné předání vozu vždy prováděl člověk, na kterého se klienti mohli kdykoliv obrátit. Takové máme nyní již 3 další, všechno též automobiloví nadšenci, navíc dokonce různých věkových kategorií. Tím ale nekončíme, nyní se aktivně snažíme nalézt další posily týmu, jelikož jednu věc nám přeci jen pandemie dala – lidé se skutečně naučili šetřit drahocenný čas na činnostech, kterými sami profesionálně nevládnou. Též očekávají jednoduché digitální spojení. Díky tomu a faktu, že to všechny zúčastněné baví, každý kvartál dvojciferně rosteme“, uzavírají.

Prodej vozu nikdy nebyl snazší. Zkuste to zde: https://ajedes.com/cs/