Česká pošta zabarví logo a balíky do duhové na podporu Prague Pride

LGBT FESTIVAL

Česká pošta zabarví logo a balíky do duhové na podporu Prague Pride
Státní poskytovatel poštovních služeb podpořil festival leseb a gayů. Foto: Česká pošta
Domov

Echo24

Státní podnik Česká pošta vyjádřil podporu pražskému festivalu leseb a gayů Prague Pride. Logo Pošty se u příležitosti srpnového festivalu zbarví do barev duhové vlajky. Na největších pobočkách budou k dispozici také duhové balíky. Pošta jich nechala vyrobit celkem 10 tisíc, náklady vyčíslila na 250 tisíc korun.

„Celkem je vyrobeno 10 tisíc těchto balíků, jedná se o samostatnou marketingovou akci České pošty. Částka, kterou jsme dali na jejich pořízení, byla 250 tisíc korun. Tím, že je balík duhový, se jedná o podporu Prague Pride. Další podporou je možnost využít duhový rámeček při posílání Pohlednice Online,“ sdělil pro deník Echo24 mluvčí České pošty Matyáš Vitík.

Duhový balík bude možné získat během týdne Prague Pride na 400 největších poštovních pobočkách. Barevný balík dostane zdarma každý zákazník, který si koupí na poště jakýkoli kartonový obal.

„Česká pošta je hrdá na to, že může být strategickým partnerem festivalu Prague Pride, jehož letošním tématem je coming out (veřejné vyjádření sexuální orientace). Své přesvědčení, že nezáleží na tom, jaký kdo je, ale všichni jsme si rovni,“ informoval státní podnik.

Pošta chce svou podporou festivalu ukázat, že přistupuje ke všem lidem stejně, bez ohledu na jejich orientaci či identitu. Společnost je již od února členem platformy platformy Pride Business Forum, která se snaží o rozvoj osobního potenciálu všech zaměstnanců, bez ohledu na jejich individuální odlišnosti.

„Státní podnik ve ztrátě podporuje soukromé akce?“

Vyjádřená podpora, se kterou se pošta veřejně pochlubila, vzbudila ve veřejném prostoru rychle rozruch. Kromě částečné podpory kroku, ke kterému státní firma přistoupila, se na poštovních sociálních sítích objevovaly daleko častější pobouřené komentáře. Lidé v nich obvykle vyjadřovali údiv nad tím, proč ztrátový státní podnik podporuje podobné soukromé aktivity. I s těmito komentáři se však pokusila firma vyrovnat.

„Státní podnik ve ztrátě podporuje soukromé akce? Podivné hospodaření,“ napsala třeba jedna uživatelka. „Dobrý den, otázka ztrátovosti je poněkud složitější,“ odpověděl jeden ze správců poštovního facebookového účtu.

Na kontrast dlouhodobé ztrátovosti firmy a okázalé podpory okrajové akci upozorňovali i další lidé. „Podnik v červených číslech, generální bere obrovské množství na prémiích a navíc jsou partner, tedy zřejmě i dotují, soukromou akci,“ napsal. „Dobrý večer, červená čísla byla v loňském roce, a to i díky investicím do modernizace. Letošní rok bychom již měli být v číslech kladných,“ odpověděla Česká pošta.

Duhový balík bude na poštách k dispozici po celý srpen.
Duhový balík bude na poštách k dispozici po celý srpen. Foto: Česká pošta

„Mně by se líbilo, kdyby Česká pošta místo podpory a prezentace ideologie raději doručovala řádně a včas zásilky, k čemuž byla státem zřízena,“ reaguje jeden z uživatelů. „Česká pošta má doručovat balíky, ne něco podporovat,“ napsal další.

Festival dlouhodobě podporuje i Praha

Festival dlouhodobě podporuje i hlavní město Praha. Festival otevřeně podporuje pražský primátor Zdeněk Hřib (Piráti), který na magistrátu poprvé vyvěsil duhovou vlajku v roce 2019. Letos v dubnu pražští zastupitelé přiklepli pořadatelům dotaci ve výši 650 tisíc korun. V loňském roce pak rekordní částku 1 milion korun.

Festival leseb, gayů, bisexuálů a transexuálů (LGBT) se v Praze konal poprvé v roce 2010. V letošním roce se uskuteční v týdnu od 2. do 8. srpna.