Soukup byl odstaven z vedení mediální agentury Médea

PERSONÁLNÍ ZMĚNY V AGENTUŘE

Soukup byl odstaven z vedení mediální agentury Médea
Podnikatel a televizní moderátor Jaromír Soukup. Foto: TV Barrandov
Ekonomika

Echo24

Jaromír Soukup byl podle informací deníku Echo24 po čtvrtečním dramatickém jednání odvolán z čela představenstva největší české mediální a komunikační agentury Médea. Soukup končí také jako ředitel agentury, kterou nově povede bývalý ředitel Primy Martin Konrád. Soukup odešel z jednání už pouze jako předseda dozorčí rady. V březnu získala v agentuře většinový podíl čínská státní investiční společnost CITIC.

Podnikatel a dosavadní ředitel společnosti Médea Group, Jaromír Soukup, byl ve čtvrtek na schůzi představenstva odvolán z jeho čela, tomu předcházelo dramatické jednání. Nejasná je pak v celé věci role jednoho z nejbohatších Čechů, podnikatele Karla Komárka, který mohl mít na aktuální personální změny uvnitř agentury vliv.

Agenturu povede Martin Konrád

Novým výkonným ředitelem mediální agentury se od července stal bývalý ředitel FTV Prima Martin Konrád, který ve funkci nahradí Soukupa. Ten zůstane menšinovým akcionářem a bude ve společnosti nadále působit v pozici předsedy dozorčí rady. Firma to uvedla v dnešní tiskové zprávě, kterou má Echo24 k dispozici.

Tříčlenné představenstvo společnosti působí od začátku tohoto měsíce v novém složení. Předsedou představenstva se stal Marian Severa, členem představenstva je Ladislav Jelínek. Ve funkci člena představenstva byla potvrzena Kateřina Čápová, která ve společnosti zároveň působí jako ředitelka právního oddělení.

„Jsem rád, že jsme pro roli nového výkonného ředitele získali manažera s tak rozsáhlými zkušenostmi z prostředí médií, jakým je Martin. Úkolem managementu v následujících týdnech bude podrobněji zmapovat situaci, v níž se společnost nalézá, a dát konkrétní doporučení akcionářům ohledně dalšího postupu. Věřím, že společně se podaří upevnit vztahy s klíčovými partnery firmy a stabilizovat její hospodaření tak, aby mohla na trhu dál dlouhodobě úspěšně fungovat,“ uvedl Severa.

Jedenapadesátiletý Martin Konrád vystudoval mezinárodní obchod na pražské Vysoké škole ekonomické a obor Change Management na University of New York v Praze. Na českém mediálním trhu působí v různých manažerských rolích více než 20 let. Osm let byl obchodním ředitelem mediazastupitelství Regie Radio Music, později působil jako generální ředitel vydavatele deníku Metro a následně jako obchodní a později generální ředitel FTV Prima. V posledních letech se zaměřoval na poradenství v oblasti manažerských dovedností.

Většinový podíl drží Číňané

Letos v březnu došlo uvnitř největší tuzemské mediální agentury k velkým majetkovým změnám. Majoritní podíl totiž získala čínská státní investiční společnosti CITIC. Ta totiž prostřednictvím společnosti Rainbow Wisdom Investment navýšila svůj dříve minoritní podíl (30 %) v mediální agentuře Médea na 57 %. Zbytek akcií vlastní stále Soukup.

Podle serveru Mediář agentura ovládá asi 13 % českého trhu s reklamou. V minulosti se však její tržní podíl odhadoval i v desítkách procent. Ani sám bývalý ředitel Soukup se netajil tím, že se agentura v posledních letech potýkala se zadlužením.

Hlavní aktivita agentury Médea spočívá v nákupu a prodeji reklamního prostoru svým klientům, stává se tak prostředníkem mezi zadavateli reklamy a poskytovateli mediálního prostoru, který výrazně ovlivňuje konečnou cenu reklamy. Je jedním z nejvýraznějších hráčů na českém mediálním trhu a má kolem šesti stovek klientů.

Foto: Týdeník Echo