2 Babiš na cestách

Babiš v Indii otevřel nové závody českých firem a vyfotil se u Gándhího

, , Nové

Témata: ,

Vývojové centrum společnosti Škoda Auto India/Volkswagen Group a výrobnu plastových povlaků firmy Technicoat z Plané u Českých Budějovic otevřel dnes v indickém městě Púna český premiér Andrej Babiš. Na tiskové konferenci v prostorách Škody ocenil propagaci Česka prostřednictvím značek, které z republiky pocházejí. Při otevření závodu Technicoat český premiér vyjádřil podporu rodinným podnikům.

Premiér a jeho lidé ani při této zahraniční návštěvě nezapomínají plnit Babišovy facebookové stránky. Nyní se na nich Babiš pochlubil i snímkem, ne kterém je vyfocen s portrétem Mahátma Gándhího, jedné z největších světových morálních autorit. "Mahátma Gándhí. Letos si připomínáme 150. výročí od jeho narození. Narodil se v Gudjarátu, kde se koná konference. Je to i rodiště premiéra Naréndra Módího," píše se v Babišově příspěvku na Facebooku.

Babiš po prohlídce závodu Volkswagenu v Púně řekl, že pokud chce být společnost úspěšná v Indii, musí vyrábět v této zemi. "Přijeli jsme sem, abychom propagovali naše značky a Škoda je jednou z nejstarších. Pokud se nemýlím, tak je dokonce starší než Volkswagen," uvedl. Dodal, že v Indii nyní působí 25 zaměstnanců z Česka.

Nové technologické centrum Škoda Auto zaměstná 250 specialistů, kteří se soustředí na vývoj vozů uzpůsobených zákazníkům na indickém subkontinentu. Škoda je v rámci projektu INDIA 2.0 odpovědná za modelovou ofenzivu koncernu Volkswagen na indickém trhu. První vůz založený na platformě MQB-A0 IN by měla představit v roce 2020 v Dillí. Bude to SUV vyvinuté a určené výhradně pro místní trh. V další fázi projektu bude Škoda prověřovat možnosti exportu vozů vyráběných v Indii.

Škoda a Volkswagen do vývoje a výzkumu v Indii společně investují 250 milionů eur (6,4 miliardy korun), uvedly v tiskové zprávě. Škoda loni zvýšila odbyt v Indii ve srovnání s předchozím rokem o 0,8 procenta na 17.200 vozů. O rok před tím rostla 30 procentním tempem. Na indickém subkontinentu působí od roku 2001 a v současnosti zde nabízí čtyři modelové řady - Rapid, Octavia, Superb a Kodiaq. Rapid se vyrábí v Púně, zatímco Octavia, Superb a Kodiaq v Aurangábádu.

Technicoat v první fázi investoval do továrny asi dva miliony eur (51 milionů Kč) a zaměstná do 20 lidí. Firma chce být blízko zákazníkům, vyrábějícím zařízení pro ropný těžební průmysl. Technicoat dodává kromě jiného funkční povlaky, které zlepšují funkci a výkon podmořských těžebních strojů. Zaručují maximální odolnost vůči korozi materiálů vystavených působení slané vody a chemikálií za vysokých tlaků a teplot v hloubkách několik tisíc metrů pod mořem.

Babiš při otevření závodu uvedl, že Česko je sice malá země, ale má mnoho kreativních a inovativních lidí. Kabinet podle něj podporuje rodinné podniky. "Tato investice je příkladem, jak máme investovat," uvedl Babiš. Česko podle něj musí diverzifikovat vývoz a vedle zemí EU se zaměřit i na jiné oblasti.

Závod v Indii se zaměří na nanášení funkčních fluoroplastových vrstev pro indický průmysl. V ČR, Polsku a Rumunsku má společnost nyní asi 120 zaměstnanců. Mezi typické aplikace firmy patří povlaky pečných plechů a forem do průmyslového pekárenství.

V Týdeníku Echo a na EchoPrime se dozvíte více, získáte je zde.

 

Týdeník Echo přináší nejdůležitější společenské události doma i ve světě, jedinečné komentáře, exkluzivní analýzy a rozhovory od uznávaných osobností. Je pro nás důležitý film, literatura, architektura, výtvarné umění a samozřejmě i historie.

Digitální Týdeník Echo + komentáře Echo24.cz

od 199 Kč

Získejte plnou verzi jedinečných komentářů, esejí, exkluzivní analýzy a rozhovory s inspirativními osobnostmi a další klíčové texty Echo24.cz

Více info
, ,

Vážení čtenáři,
internetový deník Echo24 se rozhodl změnit podobu čtenářských diskuzí pod texty, které na našich stránkách publikujeme. Diskuzí se nově mohou účastnit pouze ti čtenáři, kteří jsou přihlášení a kteří mají zaplacený nějaký typ předplatného. To si můžete pořídit již od 149 korun měsíčně zde.

K tomuto kroku jsme se rozhodli kvůli neúměrně velkému počtu diskutujících, kteří nerespektovali pravidla slušné diskuze, napadali ostatní diskutéry a podobně. Navíc používali i různé anonymizéry, které jim umožňovaly se do diskuze vrátit i poté, co jim redakce jejich účet zablokovala.

Kvůli malému počtu členů redakce nebylo v našich silách neustále procházet všechny diskuze a mazat urážlivé či jinak nevhodné příspěvky. Slušní diskutující jsou nadále na našich stránkách vítáni.