Chystáte se na dovolenou? Než zarezervujete hotel, přečtěte si recenze

Chystáte se na dovolenou? Než zarezervujete hotel, přečtěte si recenze
Kolonáda Františkovy Lázně Foto:

 

Zdroj: Hotel.cz

4
INZERCE
  • Komerční sdělení
Sdílet:

Při nakupování na internetu se stále častěji orientujeme podle recenzí. Lidé se o své zážitky dělí rádi. Díky sociálním sociálním sítím i specializovaným portálům to navíc nikdy nebylo tak jednoduché. Hodnotíme právě shlédnutý film na ČSFD, nově vybalenou pračku na Heurece nebo právě navštívený hotel na Hotel.cz. Právě cestování je jednou z oblastí, kde recenze hrají klíčovou roli v rozhodování zákazníků.

Z koupelny byl cítit odpad, kuchyně otřesná a personál restaurace pomalý. Těmito výtkami hosté v recenzích častují ubytovací zařízení na největším českém portálu Hotel.cz. Ročně si přes něj svůj pobyt zarezervují desítky tisíc lidí, třetina z nich ho zároveň ohodnotí. Že byste podobný seznam dokázali sestavit také? Nepochybujeme. Recept, jak příště zažít lepší dovolenou, je jednoduchý. Sepište svá očekávání, věnujte pozornost prezentaci ubytovacích zařízení a nezapomeňte si přečíst recenze hostů. Jejich počet raketově roste. Čím dál důležitější bude se v nich umět vyznat.

Pomohou nezávislé recenze

Milan Petr, manažer českého rezervačního portálu Hotel.cz k tomu říká: „Mezi recenzemi na sociálních sítích a recenzemi na rezervačních portálech je velký rozdíl. Rezervační portály dovolí udělit recenzi pouze hostům, kteří hotel či penzion opravdu navštívili.“ Sociální sítě umožňují celkem jednoduše udělit pozitivní hodnocení komukoliv. Nesolidní majitelé se sami chválí nebo pomlouvají konkurenci. Není jich mnoho, přesto se vyplatí při výběru dovolené projít recenze na rezervačních portálech. “Druhou možností je ověřit si, zda má hotel či pension Certifikát kvality. Ten udělujeme pouze zařízením s vynikajícími recenzemi,” dodává Petr s tím, že jeho vznik podnítila snaha ušetřit hostům čas při plánování dovolených či služebních cest.

Co hodnotíme nejvíce?

Nejvíce hostům záleží na kvalitě služeb a vybavení. Stížnosti či pochvaly adresované personálu najdeme v recenzích každého zařízení. Řadí se k těm nejčastěji zmiňovaným. Velkým tématem je čistota, následuje pohodlí. Obrázek si lze udělat skoro o všem, co si přečtete na internetových stránkách hotelu či penzionu. Podle osobních zkušeností hostů lehce zjistíte, zda prezentace na stránkách odpovídá realitě. Užitečné je udělat si obrázek o tom, jaký typ hostů hotel či penzion navštěvuje. Portál Hotel.cz pro tento účel zřídil extra kategorie a umí je filtrovat. Dozvíte se, zda cílovou skupinu tvoří rodiny s mladšími či staršímu dětmi, mladé páry či skupiny přátel. Pokud zapadáte, máte velkou šanci, že služby budou odpovídat vašemu očekávání.

Jen za loňský rok udělili uživatelé portálu Hotel.cz více jak 21 tisíc recenzí, z toho přes 16 700 jich bylo v hodnotě vyšší jak 8 z 10. Ne každý však má čas procházet desítky recenzí a sestavovat z nich žebříček popularity hotelů či penzionů. Existují různé nástroje, které vám ušetří čas. Jeden jsme již zmínili. Certifikát kvality již třetím rokem pomáhá hostům s orientací mezi ubytovacími zařízeními. Udělován je na základě nestranných recenzí. Pokud hosté ohodnotí hotel či penzion dostatečným počtem vynikajících recenzí, získá zařízení nárok na udělení certifikátu. Pokud ho na stránkách hotelu či penzionu najdete, můžete být klidnější.

Druhou zkratkou je oficiální klasifikace pomocí jedno až pěti hvězdičkové stupnice. Počet hvězdiček odpovídá úrovni vybavení hotelu. Uvádí se u názvu hotelu. Problém je v tom, že málokdo dokáže rozklíčovat, jaké vybavení může očekávat v tříhvězdičkovém a jaké v pětihvězdičkovém hotelu. Stupnice bohužel neumí pokrýt ani osobní zkušenost hostů, jako to dokáží recenze. Nejvíce o tom vypovídá jedno z hodnocení nejmenovaného brněnského hotelu na portálu Hotel.cz: “Čtyřhvězda? Zapomeňte!”

Sdílet:

Hlavní zprávy

Týdeník Echo

Koupit