1 Nešťastné počátky automobilismu

Před 120 lety zemřel první řidič. V nedovolené rychlosti 30 km/h narazil do stromu

NOVÉ

Témata: , ,

Před 120 lety, 12. února 1898, se britský obchodník Henry Lindfield stal prvním řidičem, který zahynul při dopravní nehodě. Osudný den se vydal se svým osmnáctiletým synem Bernardem z Londýna do Brightonu, kde se narodil a kde také žil. V kopci ulice Russell Hill na území Velkého Londýna ztratil kvůli selhání brzd i řízení v důsledku v té době nepovolené rychlosti 30 kilometrů v hodině nadvládu nad svým automobilem a nezvladatelnou jízdu ukončil až náraz do stromu.

Lindfieldova noha zůstala zaklíněna mezi motorem a stromem a v nemocnici mu musela být amputována. Následující den ale následkem pooperačního šoku Lindfield zemřel. Lindfieldův syn, který při nehodě vylétl z automobilu, zůstal téměř nezraněn. On, ale i jeho bratr a sestra se stali sirotky, protože jejich matka zemřela pět let před nehodou.

První obětí automobilového věku se stala čtyřiačtyřicetiletá Angličanka Bridget Driscollová, kterou srazil automobil jedoucí údajně „hroznou rychlostí 6,5 kilometru za hodinu“ 17. srpna 1896. Matka dvou dětí zemřela na místě na zranění hlavy. Vyšetřování nehody bylo uzavřeno s tím, že šlo o „náhodnou smrt“, a dvacetiletý řidič nebyl z ničeho obviněn. „Podruhé se už něco takového, doufejme, nestane,“ řekl šokovaný vyšetřovatel této nehody. Jeho zbožné přání se ale nesplnilo.

Podle Světové zdravotnické organizace (WHO) ročně umírá na silnicích přes 1,2 milionu lidí. Na českých silnicích loni zemřelo 502 lidí, což byl nejnižší počet od roku 1961, kdy policie zavedla ucelené statistiky.

V Týdeníku Echo a na EchoPrime se dozvíte více, získáte je zde.


Vážení čtenáři,
internetový deník Echo24 se rozhodl změnit podobu čtenářských diskuzí pod texty, které na našich stránkách publikujeme. Diskuzí se nově mohou účastnit pouze ti čtenáři, kteří jsou přihlášení a kteří mají zaplacený nějaký typ předplatného. To si můžete pořídit již od 149 korun měsíčně zde.

K tomuto kroku jsme se rozhodli kvůli neúměrně velkému počtu diskutujících, kteří nerespektovali pravidla slušné diskuze, napadali ostatní diskutéry a podobně. Navíc používali i různé anonymizéry, které jim umožňovaly se do diskuze vrátit i poté, co jim redakce jejich účet zablokovala.

Kvůli malému počtu členů redakce nebylo v našich silách neustále procházet všechny diskuze a mazat urážlivé či jinak nevhodné příspěvky. Slušní diskutující jsou nadále na našich stránkách vítáni.