Pošta radikálně změnila způsob doručování zásilek
dvourychlostní doručování
Doručování zásilek provází od začátku února zásadní změny. Česká pošta nově doručuje ve dvou režimech. Tzv. rychlý dopis je dražší a má zpravidla adresátovi dorazit hned následující pracovní den. Druhý pomalejší zůstává na nynějších 19 korunách. Zavedení dvourychlostního režimu může v některých případech zpozdit doručování obyčejných zásilek, například i novin či časopisů.
Obyčejné psaní do 50 g doručované v rychlejším, takzvaném prioritním režimu stojí od 1. února 26 Kč místo dřívějších 19 korun. Pro rychlejší doručování se používá nově známka se symbolem A a zásilka musí být viditelně označena jako D+1. Pro doručování v takzvaném ekonomickém režimu za stejnou cenu 19 Kč se uplatní symbol B.
Zásilka musí být viditelně označena D+1.
Zásilka musí být řádně ofrankována, u obyčejné listovní zásilky písmenovou známkou „A“ či s platnou nominální hodnotou 26 Kč.
Pošta doručí zpravidla hned následující pracovní den.
V případě, že chce odesílatel využít ekonomický režim doručování:
Zásilka se nijak zvlášť neoznačuje.
Zásilka musí být řádně ofrankována, u obyčejné listovní zásilky písmenovou známkou „B“ či s platnou nominální hodnotou 19 Kč.
Pošta doručí zpravidla druhý pracovní den po dni podání.
Zdroj: Česká pošta
Ověřit doručení do druhého dne bude ale možné pouze adresátem, obyčejná listovní zásilka totiž není nijak evidována. „Dodaní v režimu D+1 je možné ověřit adresátem, a to na základě porovnání otisku denního razítka z podací provozovny a dobou příchodu,“ uvedl pro Echo24 za Českou poštu Ivo Vysoudil.
Pošta změnu vysvětluje poklesem listovních zásilek. „Důvodem pro tuto změnu je fakt, že celkový objem listovních zásilek každoročně klesá o zhruba 10 %, naopak náklady spojené s doručováním rostou. Pokud by Česká pošta nepřikročila k popisovaným změnám, musela by navyšovat ceny všech listovních zásilek. Dvourychlostní doručování umožňuje, že zůstává zákazníkům možnost volby doručení bez dalšího zdražování,“ uvedl ředitel divize poštovní provoz a logistika Petr Cinkl.