Česká firma vyvíjí kalhotky s pásem cudnosti. Zájem mají Němci

Bezpečné spodní prádlo

Česká firma vyvíjí kalhotky s pásem cudnosti. Zájem mají NěmciNOVÉ
Ilustrační snímek Foto:

FOTO: Shutterstock

1
Domov
Echo24
Sdílet:

Strakonická textilní firma Moira, která vyrábí funkční prádlo, vyvíjí kalhotky s pásem cudnosti pro zákazníky z Německa. Měly by být z pevných vláken, aby nešly snadno probodnout nožem. Žádají ho lidé, kteří se bojí o bezpečí svých dětí. Moira poslední roky dělá i prádlo pro vojáky, její výrobky testuje 15 vojenských jednotek. Tento týden se představila švédským ozbrojeným složkám. 

Kalhotky s pásem cudnosti budou mít senzor. Když se vlákno naruší, senzor se rozhouká. „Pás musí být ze superpevných vláken, aby se nedal propíchnout nožem. Máme požadavky z Německa, kde přepadávají dívky při běhu. Nechtějí to ty holky, chtějí to tatínkové,“ řekl Vlček.

Na veletrhu IWA v německém Norimberku zaznamenala firma zájem o balistická trička Spirit s vložkou proti probodnutí nožem. Trika vyvinula Moira s firmou 4M Systems a Českou zbrojovkou. Podle Vlčkové řeší řada zemí horší bezpečnostní situaci a trika si kupují i jednotlivci.

„Vložka proti průpichu nožem vznikla také na základě požadavků zákazníků. Ptali se, zda by to bylo možné na soukromé použití, že mají strach o život. Ze Švédska, Německa, Velké Británie se ptají po věcech pro děti, když jdou na diskotéku: mají strach z bodnutí nožem,“ řekla Vlčková. Na veletrhu projevili zájem o Moiru i klienti z JAR či Jordánska.

Výrobky Moiry teď zkouší 15 vojenských jednotek po světě. O skrytá balistická trička projevila zájem policie z Thajska, Vlčková čeká letos objednávku. Dobrý ohlas má podle ní Moira ve Francii, kam její výrobky dodává firma 4Systems.

Textilka měla loni tržby asi 97 milionů a čeká zisk po zdanění šest milionů Kč. V roce 2017 utržila 100 milionů a zisk po zdanění byl 7,5 milionu. Meziročně nižší prodeje měla Moira v prosinci, zimní měsíc byl totiž teplejší než jiné roky. „Zima je klíčová. V prosinci uděláme pětinásobek toho, co v dubnu nebo v květnu,“ řekla Vlčková. Do nových strojů loni Moira investovala asi sedm milionů, letos plánuje pět.

Nejvíce prodává Moira triček s krátkým a dlouhým rukávem, v zimě svetry. Zájem je i o trika, kde je vlákno moira a merino vlna. „Velmi dobře si vede naše nejstarší řada Ultralight, trička, která slouží jako první vrstva pro jakékoli aktivity,“ řekla Vlčková.

Společnost má v ČR 34 prodejen, loni zavřela prodejnu v Teplicích. Termoprádlo a outdoorové oblečení vyrábí Moira z polypropylenu, který se taví při 165 stupních, má patentované pětilaločné vlákno. Firma, jež vznikla roku 1990 a zaměstnává 100 lidí, vyváží asi desetinu produkce.

Ve strakonickém areálu zabírajícím 55.000 metrů čtverečních vyrobí Moira ročně stovky tisíc kusů prádla. Jen ponožek vyrábí 42 druhů, věci pro běžkaře, myslivce, kojence, noční košile i módní kolekci pro ženy. V té je každoročně jen omezené množství několika set kusů. Nově nabízí i šaty.

V Týdeníku Echo a na EchoPrime se dozvíte více, získáte je zde.

Sdílet:

Hlavní zprávy

Týdeník Echo

Koupit
×

Podobné články