Jaguar F-Pace: Když do sebe všechno zapadne

JAGUAR F-PACE P400

Jaguar F-Pace: Když do sebe všechno zapadne
Modernizovaný Jaguar F-Pace dostal nejen nové motory, ale i přepracovaný interiér, čišící kvalitou a krásnými detaily. Ve verzi P400 jezdí jako drak. Foto: Jaguar
10
Auto
Sdílet:

Modernizovaný Jaguar F-Pace dostal nejen nové motory, ale i přepracovaný interiér, čišící kvalitou a krásnými detaily. Ve verzi P400 jezdí jako drak.

F-Pace se v roce 2016 stal prvním modelem značky ve třídě středně velkých SUV. Po čtyřech letech od představení nastal čas na proměnu modelu, tedy evoluci (nejen) designu. Novinka má pozměněnou příď i záď, nové LED světlomety, ale i tvary nárazníků. Klasický tvar zůstal zachován.

Modernizovaný Jaguar F-Pace dostal nejen nové motory, ale i přepracovaný interiér, čišící kvalitou a krásnými detaily. Ve verzi P400 jezdí jako drak.
Modernizovaný Jaguar F-Pace dostal nejen nové motory, ale i přepracovaný interiér, čišící kvalitou a krásnými detaily. Ve verzi P400 jezdí jako drak. Foto: Jaguar

Velké změny se odehrály uvnitř vozu. Tou nejvýraznější je kromě kompletně nové palubní desky z velmi kvalitních materiálů zcela nový informační a zábavní systém Pivi Pro s novou dotykovou klenutou obrazovkou s úhlopříčkou 11,4 palce. S novou grafikou je mnohem intuitivnější, má přepracovanou navigaci i elegantní rozhraní podobné chytrému telefonu. Konektivita se posunula na úroveň německých prémiových značek.

Zajímavá jsou nová sedadla s dobrým bočním vedením a vylepšenými funkcemi, která se i po dlouhé cestě ukazují jako velmi pohodlná, ale například i volič převodovky, připomínající kriketový míček. Rozhodně vhodnější řešení než dřív používaný otočný volič. Ten je nyní vyhrazen pouze pro změny jízdních režimů, na výběr je několik modů, od komfortního přes eko a off-road až po sportovní nastavení.

Nový F-Pace přichází s novou generací motorů. Základem jsou zážehové i vznětové čtyřválce, nechybí ani plug-in hybridní varianta P400e, využívající zážehový čtyřválec a elektromotor. Nabízí celkový výkon 404 k a v čistě elektrickém režimu ujede až 53 km. Pro tradičnější zákazníky je připraven i důstojný pohon v podobě nových řadových šestiválců Ingenium, ale i osmiválec ve verzi SVR. Vznětový šestiválec nabízí 300 koní, zážehová motorizace značená jako P400 disponuje výkonem 400 koní. K točivému momentu 550 Nm pomáhá i elektrický kompresor.

Modernizovaný Jaguar F-Pace dostal nejen nové motory, ale i přepracovaný interiér, čišící kvalitou a krásnými detaily. Ve verzi P400 jezdí jako drak.
Modernizovaný Jaguar F-Pace dostal nejen nové motory, ale i přepracovaný interiér, čišící kvalitou a krásnými detaily. Ve verzi P400 jezdí jako drak. Foto: Jaguar

Vůz v provedení P400 R Dynamic S jsme otestovali skutečně důkladně – během týdne jsme ujeli 3200 kilometrů v nejrůznějších podmínkách. Šestiválec Ingenium se skutečně povedl: vyniká sametově klidným chodem, okamžitou chutí k vytáčení a neustávajícím přívalem síly. Po delší době v prémiovém SUV charakterní motor! I přes vysokou hmotnost (kolem 2,2 tuny) s ním velký Jaguar zvládne zrychlit na stovku za 5,4 s a rozjede se maximálně na 250 km/h. Se stoupajícími otáčkami roste chuť a šestiválec těší posádku velmi příjemným zvukem. Verze P400 se skutečně nemusí za své schopnosti stydět, a to zejména ve sportovním režimu, kdy se reakce ještě přiostří a osmistupňový automat ZF (jediná převodovka v rámci celé nabídky) začne reagovat trochu svižněji.

Celý systém pohonu všech kol funguje zcela nerušivě a sebevědomě. Podobně je na tom pokročilý podvozek s dvojitými lichoběžníky ve všech rozích. Ten i přes použití 21palcových kol báječně žehlí nerovnosti a záludné díry překonává s klidem a bez rušivých pazvuků. V kombinaci se slušným řízením a dobře dávkovatelnou brzdovou soustavou vzniká sladěný celek, kterému lze jen stěží něco vytknout.

Modernizovaný Jaguar F-Pace dostal nejen nové motory, ale i přepracovaný interiér, čišící kvalitou a krásnými detaily. Ve verzi P400 jezdí jako drak.
Modernizovaný Jaguar F-Pace dostal nejen nové motory, ale i přepracovaný interiér, čišící kvalitou a krásnými detaily. Ve verzi P400 jezdí jako drak. Foto: Jaguar

Dlouhá cesta odhalila i fakt, že nový interiér má dobře vyřešené odkládací prostory (v rámci faceliftu jich přibylo), na zadních sedadlech je dost místa i pro nadprůměrně vzrostlé postavy a zavazadlový prostor je skutečně ohromný – nabízí 793 až 1842 litrů prostoru s tím, že opěradla jsou sklopná v poměru 40 : 20 : 40. Zjistili jsme také, že bezpečnostní systémy jsou víceméně nerušivé a že nová světla by v potkávacím režimu mohla svítit lépe. A také že za 10 litrů na 100 km se dá v pohodě jezdit s naloženým autem, ostřejší zacházení znamenalo 14 litrů.

Mnohokrát oceněný Jaguar F-Pace dostal skvělé motory a má úžasný interiér. Jako celek dospěl. Ceny začínají na 1 450 473 Kč za nejslabší vznětovou verzi D165, vrcholné SVR s výkonem 505 k stojí 2 820 523 Kč. Testovaná verze P400 R Dynamic S stojí očekávatelných 2 062 668 Kč s tím, že tam už není třeba moc dalších příplatků. Skvělé auto.

Plusy:

Motor, interiér, jízdní vlastnosti, styl.

Minusy:

Účinnost světel, občas pomalejší reakce převodovky.

 

Sdílet:

Hlavní zprávy

×

Podobné články