Když je e-shopu ČR malá, nastupuje Retailys
Retailys
S pomocí Retailys.com může každá malá nebo střední firma prodávat své produkty do celého světa. Český startup, který vyvinul nástroj na vícekanálový online prodej, po návratu z akceleračního programu v Singapuru expanduje. Na Fundliftu právě spustil investiční kampaň s cílem získat 3,5 milionu Kč formou emise konvertibilních investičních certifikátů s 10% úrokem. Peníze chce využít právě na urychlení expanze na světový trh.
V poslední dekádě zaznamenává oblast e-commerce globálně velmi dynamický rozvoj, což potvrzuje prakticky jakýkoliv průzkum či analýzy. Lidé čím dál tím více nakupují na internetu a vzhledem k narůstání penetrace chytrých mobilních zařízení a internetového připojení mezi globální populací prakticky nikdo nepochybuje o tom, že tržby uskutečněné prostřednictvím internetu i nadále porostou na úkor kamenných obchodů. Nevídaný růst zažívá zejména přeshraniční (často označovaný pojmem „cross-border“) prodej. A právě to je oblast, se kterou Retailys.com může firmám významně pomoci.
Přestože v České republice existuje zhruba 40 tisíc e-shopů, svoje zboží do zahraničí posílá pouze zlomek z nich. I to se ale v budoucnu může výrazně změnit. Koncem loňského roku byl úspěšně spuštěn projekt Retailys.com, což je první e-commerce omnichannel (vícekanálový online prodej) nástroj v Čechách. Jedná se o cloudový informační systém, který nabízí komplexní řešení pro vytvoření a správu prakticky neomezeného počtu e-shopů v různých jazycích, měnách a regionech. Malé a střední firmy si tak mohou z jednoho místa spravovat všechny své online prodejní kanály, systém nabízí také pokročilou správu skladů, inventáře produktů, uživatelů či podporu pro mezinárodní platební či logistické metody. Velkou přidanou hodnotou Retailysu je pak možnost jednoduše nabízet vlastní produkty na globálních tržištích jako například Amazon, eBay či Alibaba. Objednávky ze všech těchto mezinárodních prodejních kanálů jsou přehledně sloučeny do jednoho modulu v systému, díky čemuž dokáže klientům ušetřit značnou část nákladů vynaložených na administrativu a zejména peněz za správu všech svých online aktivit.
Projekt, v jehož čele stojí Petr Heller, sklízí úspěchy nejen u svých klientů, ale i partnerů. Na začátku roku byla firma vybrána agenturou CzechInvest do programu CzechAccelerator, který tým Retailysu poslal na tříměsíční pobyt do singapurského akcelerátoru Velocity. V Asii startup sklidil velký ohlas a kromě cenných kontaktů a nových partnerství se mu podařilo v Singapuru založit již druhou zahraniční pobočku. Kromě Klatov a Singapuru tak firma funguje i v Londýně, partnerské zastoupení má také v Číně. Díky síti obchodních kontaktů na americká, evropská i asijská tržitě Retailys svým zákazníkům nabízí příležitost snadno expandovat do zahraničí.
Klatovský startup jede nakopnout své podnikání do Singapuru
„Našimi klienty jsou firmy s obratem řádově stovky tisíc až jednotky milionů korun měsíčně. My jim doslova duplikujeme otevíráním nových online prodejních kanálů jejich obrat. Navíc za pomoci našich zahraničních kolegů celý systém lokalizujeme a kromě angličtiny či němčiny máme zpracovanou třeba i čínštinu či japonštinu,“ říká Petr Heller, zakladatel Retailysu.
Od klasických e-shopových řešení, kterých je na trhu celá řada, se Retailys liší svojí komplexitou, možností spravovat více webů současně v různých jazykových mutacích a napojením na globální tržiště. Technologie je navíc velmi snadno škálovatelná, takže zkušený mezinárodní tým má globální ambice. Společnost chce využít absence podobných omnichannel e-commerce nástrojů ve střední Evropě a v nejbližší době expandovat nejen do Evropy, ale i Asie. Stejně jako evropské firmy chtějí expandovat pomocí online prodejních kanálů do Asie, tak ty asijské chtějí do Evropy. Právě s tím chce Retailys pomoci a hledá podporu u investorské veřejnosti. Na investiční platformě Fundlift chce získat finance pro marketingové aktivity, posílení vývojového týmu a stabilizaci zahraničních poboček.