Reklama na Snickers vyvolala kritiku kvůli homofobii. Firma se omluvila
VÝROBCE TYČINKY SE OMLUVIL
Společnost Mars Wrigley vzbudila vlnu kritiky kvůli televizní reklamě na jejich tyčinku Snickers. Podle některých je reklama homofobní. Výrobce čokoládové tyčinky se omluvil za nedorozumění.
Reklamní spot na tyčinku Snickers ukazuje španělského influencera s vysokým hlasem Alesse Gibaju. V reklamě požádá o „sexy pomerančový džus“. Místo toho dostane tyčinku Snickers a jakmile do ní kousne, promění se v muže s vousy a hlubokým hlasem.
Následuje klasické reklamní heslo Snickers: „Lepší? Když máš hlad, nejsi to ty.“
Reklama se stala terčem ostré kritiky poté, co se tento týden začala šířit po internetu. Někteří lidé vyzývali k bojkotu značky. Mezi těmi, kdo reklamní spot odsoudili, byla i španělská federace lesbiček, gayů a bisexuálů, která uvedla, že je „ostudné a nešťastné, že existují společnosti, které nadále udržují stereotypy a podporují homofobii“.
El REPUGNANTE anuncio PLUMÓFOBO de Snickers. pic.twitter.com/bxtgMHh44e
— Gato (@gamomena) August 4, 2021
Zasáhla také španělská ministryně pro rovnost Irene Monterová. „Zajímalo by mě, kdo si může myslet, že je dobrý nápad používat homofobii jako obchodní strategii. Naše společnost je rozmanitá a tolerantní. Doufejme, že se tím budou řídit i ti, kteří mají moc rozhodovat o tom, co vidíme a slyšíme v reklamách a televizních pořadech,“ napsala na Twitter.
Značka se po kritice omluvila za nedorozumění způsobené reklamou. „V žádném případě nebylo naším záměrem stigmatizovat nebo urazit jakoukoli osobu nebo skupinu. V této konkrétní kampani bylo cílem přátelským a neformálním způsobem vyjádřit, že hlad může změnit vaši náladu,“ uvedla firma.
Omluvil se také influence Gibaja, který v reklamě účinkoval. „Chci dát jasně najevo, že bych nikdy nikomu neublížil. Já zastávám respekt, rovnost a toleranci,“ vyjádřil se k reklamě.