Babišův volební hypermarket za stovky miliard. Na daních uleví těm lépe placeným
ECHOPRIME
Začala volební kampaň, která spojí letošní volby krajské a sněmovní napřesrok. Bude rekordně dlouhá a podle všeho rekordně drahá. Andrej Babiš se rozhodl využít koronavirové krize a pojímá kampaň jako velký volební hypermarket, ve kterém hodlá utratit stovky miliard korun daňových poplatníků. Prodá je pod hesly vyšší důchody, nižší daně. K tomu výrazně vyšší podpora v nezaměstnanosti, která nese krycí název Antivirus.
To vše dohromady vyjde na stovky miliard. Místo aby Andrej Babiš řešil restart ekonomiky po koronavirovém vypnutí a prudkém pádu a pokoušel se vytvořit prostředí pro nový model ekonomiky, který bude schopen v příštích letech živit, soustřeďuje se na distribuci peněz svým voličům.
Aktuální vládní návrh, který se tváří jako snížení daní z příjmů, ale fakticky uleví jen některým skupinám. Mezi dvěma třetinami lidí vydělávajících méně než průměrný plat, který aktuálně dosahuje 34 287 korun, ušetří jen ti, kdo žijí singl a nemají ženu a děti. Skutečně uspoří lidé s výrazně nadprůměrnými příjmy. V této kategorii nejen singlové, ale i ti, kdo mají manžela či manželku a děti. Česko už dnes patří k zemím, kde lidé s podprůměrnými příjmy a rodinou platí výrazně nižší daně než aktuálních 15 procent, které Andrej Babiš navrhuje.
A přestože Babišův vládní partner, sociální demokracie Jana Hamáčka, chtěl snížit daně především lidem s nižšími příjmy, sníží je hlavně těm s nadprůměrnými.
Celý text si můžete přečíst již nyní na EchoPrime. Nebo od čtvrtka v tištěném vydání Týdeníku Echo. Předplatit si jej můžete zde.